ارسال به دیگران پرینت

مذاکرات وین

پیشنهاد جدید آمریکا در مذاکرات برجام | واکنش ایران | بی محلی ایران جواب داد؟ | شروع توافق وین از 3 ماه دیگر ؟

خطیب‌زاده در این باره گفت: آمریکا پاسخ‌های مورد انتظار را نداده است.

پیشنهاد جدید آمریکا در مذاکرات برجام | واکنش ایران | بی محلی ایران جواب داد؟ | شروع توافق وین از 3 ماه دیگر ؟

سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری:  اظهاراتی که برخی مقامات آمریکایی با طراحی و یا پاسخ به داخل خود مطرح می‌کنند، ملاک ما برای اظهارنظر نیست. در حوزه مذاکرات وین کنش ما کاملاً روشن است و واکنشی به اظهاراتی که با مصارف داخلی بیان می‌شود، نداریم.

آنچه برای ما مهم است، پیام‌هایی است که از مجاری مرسوم بین ما و آمریکا در حال رفت و برگشت است و ایران در آن مسیر ابتکارات خود را ارائه کرده است. رفت و برگشت‌هایی بوده و آمریکا پاسخ‌های مورد انتظار را نداده است. 

اگر آمریکا از تذبذب در رفتار فاصله بگیرد و تصمیم سیاسی را بگیرد و اعلام کند بن‌بستی نیست و می‌توان گفت درصد باقیمانده از توافق را نهایی کرد. الان مکث در گفت‌وگوها به دلیل بی‌پاسخ گذاشتن ابتکاراتی است که ایران و اروپا دادند و باید ببینیم چه زمانی آمریکا می‌خواهد تصمیم خود را اعلام کند.

خطیب‌زاده: آنچه توافق باید برای ما به دست بیاورد، انتفاع قطعی مردم ایران است

آن‌چه بین ایران و آمریکا در حال مذاکره است موضوعات مرتبط با چرخه انتفاع اقتصادی ایران و باز کردن همه اجزای فشار حداکثری آمریکاست. در موضوع FTO (خارج‌شدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا) برجسته‌سازی از سوی رژیم صهیونیستی و برخی رسانه‌های آمریکایی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

 

پاسخ ما روشن بوده که فروکاستن آن به این موضوع، موضع ایران نیست. برای ما آنچه نهایت این توافق باید به دست بیاورد انتفاع قطعی مردم ایران است. موضوعاتی که بین ما و آمریکا مانده در خصوص تضمین‌ها، افراد و چرخه انتفاع اقتصادی ایران باید تماماً انجام شود./

خطیب‌زاده: یونان به‌جای هیاهوها از مسیر قانونی اقدام کند

سخنگوی وزارت خارجه درباره توقیف نفتکش‌های یونانی:  چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی. به دولت یونان توصیه می‌کنم به‌جای هیاهوها از مسیر قانونی اقدام کرده و وکیل بگیرد و ما کمک می‌کنیم. خدمه کشتی در وضعیت خوبی هستند، ارتباط خود را با خانواده دارند و هیچ نگرانی درباره آن‌ها نیست.

آن وقتی که کشتی ما به‌صورت غیرقانونی ضبط شد، تلاش کردیم مجرای دیپلماتیک را فعال کنیم. وزیر خارجه ما با همتای یونانی تلفنی صحبت کرد ولی دولت یونان نشان داد دستور طرف ثالث برای آن مهم‌تر بود. باید توجه کنند آمریکا و هیچ طرف ثالثی خیرخواه روابط ایران-یونان نیست. روابط ما محترمانه بوده و باید در همین بستر ادامه یابد.

خطیب‌زاده: آماده‌ایم در تهران میزبان گفت‌وگوی روسیه-اوکراین باشیم

ایران چند دور با وزیران خارجه روسیه و اوکراین صحبت کرده است. ما آمادگی خود را برای تسهیل گفت‌وگوها اعلام کردیم.

مسکو نظراتی دارد که اوکراین آمادگی مذاکرات را ندارد و اوکراین هم نظراتی دارد. تلاش کردیم بدون داوری، با توجه به روابط خوبمان تسهیل‌گری کنیم.

هر زمان دو طرف آمادگی داشته باشند از این اتهام‌زنی دست بردارند، آماده‌ایم در تهران میزبان گفت‌وگو باشیم.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مسخره كرديد شما هم با اين برجام.......اون وقت كه هم اميد داشتند به نتيجه نرسيديد حالا كه همه فهميدند كه اين مذاكرات فقط زرگريه ميخواهيد به نتيجه برسيد.

    • ناشناس ارسالی در

      نه توافق می کنید ونه از برجام خارج می شوید لعنت ونفرین خدا بر شما وامریکا که ما رو بیچاره کردید وهر روز قیمت کالا وسکه و ارزبالا می رود وشما عین خیالتون نیست وبا امریکا توپ بازی می کنید.

    • علی اصغر قاسم پور ارسالی در

      تا وقتی دمکراتها روی کارند توافق و حتی بهتر از آن صلح را برقرار کنند، این امتیازی هم برای پیروزی آنها در دور بعدی انتخابات خواهد بود، ممکن است با روی کار آمدن تندروهای جمهوریخواه شرایط متفاوت شود که این نه به نفع ما و نه آنهاست.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه