ارسال به دیگران پرینت

مذاکرات برجام

آغاز دوباره برجام؟ | جایگزین مذاکرات وین | واکنش جدید روسیه به برجام

به گفته کارشناسان سیاسی هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد.

آغاز دوباره برجام؟ | جایگزین مذاکرات وین | واکنش جدید روسیه به برجام

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای برجام وجود ندارد، گفت سفر معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران مثبت بود.

ماریا زاخارووا

 «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌های ایران و احیای توافق هسته‌ای گفت که تماس‌ها بین طرف‌های مذاکرات وین قطع نشده است.

زخارووا شامگاه چهارشنبه طی نشست خبری در وزارت خارجه روسیه گفت: «با وجود وقفه خاصی که در مذاکرات وین رخ داده، کشورها و طرف‌های توافق هسته‌ای و همچنین نمایندگان ایالات متحده همچنان به تلاش‌های شدید خود ادامه می‌دهند و در عین حال به دنبال مؤثرترین و قابل قبول‌ترین راه برای ازسرگیری اجرای کامل توافق تحت مؤلفه‌های اولیه آن هستند».

به نوشته وبگاه این وزارتخانه، وی تاکید کرد: «همه طرف‌های ذی‌نفع متوجه هستند که هیچ جایگزینی برای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) وجود ندارد».

این دیپلمات روس توضیح داد: «طرفین در روند مذاکرات همچنان تماس‌های خود را حفظ می‌کنند. انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام هفته گذشته به تهران سفر کرد. همکاران اروپایی و ایرانی دیدارهایی را که در این سفر برگزار شد، مثبت ارزیابی می‌کنند و به پیشرفت‌های اولیه اشاره دارند».

 

بیشتر بخوانید:

 

زخارووا اضافه کرد: «این مسئله، امید خاصی را القا می‌کند که ما یک گام دیگر به سمت هدف اصلی خود یعنی اطمینان از فعال‌سازی مجدد کامل برجام برداشته‌ایم».

بر اساس این بیانیه، وی تصریح کرد: «به نوبه خود، ما قصد داریم به انجام هر کاری که ممکن است برای اطمینان از نتیجه مثبت مذاکرات در وین ادامه دهیم، که مستلزم تلاش‌های صمیمانه همه شرکت‌کنندگان از جمله ایران، ایالات متحده و کشورهای اروپایی است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین افزود: «این موضع محکم و عینی ماست. ما از همه نیروهای سالم می‌خواهیم که از انرژی خود برای حفظ برجام و بازگرداندن تعادل مدنظر منافعی که به آن وابسته است، استفاده کنند».

پیش از این نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با مثبت توصیف کردن سفر معاونش به تهران، گفت این سفر اجازه از سرگیری مذاکرات با ایران را داد.

مذاکرات در وین بین هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (انگلیس و فرانسه و روسیه و چین و آلمان) به همراه آمریکا برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران و احیای برجام، ۱۱ مارس (۲۱ اسفند ماه) دچار وقفه شد و هنوز بسیاری از مسائل و موضوعات به صورت حل نشده باقی مانده است و مقام‌های ایرانی گفته‌اند که تا زمانیکه این موضوعات رفع نشود، عجله‌ای برای توافق با غرب ندارند.

منبع : همشهری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      ابراهیم رئیسی در مقابل امریکا ضعیف عمل کرده وبه همین خاطر دور باطل می زند وبه نتیجه نمی رسد .تا زمانی که امریکا دستور ازاد سازی کل پولها ودارایی ها مسدود شده ایران را ندهد و در ایران اعلام وصول نگردد توافق برجام درکار نخواهد بود ،تا وقتی که کشور امریکا دست از دشمنی با ملت ونظام ایران برندارد توافقی درکار نخواهد بود .اگر امریکا پشت گوشش رو دیدتوافق برجام رو هم خواهید دید، اگر امریکا تمکین نکند وپول ایران را ندهد برجام خواهد مرد وبعد از مرگ برجام هم دولت ایران و رئیسی حق ندارد نفت ملت ایران را درقبال دریافت دلار نجس امریکا یا هر ارز دیگر بفروشد.ودولت وابراهیم رئیسی موظف است دلار امریکا را اتش بزند وحق ندارد سفره مردم واقتصاد کشور را به دلار نجس امریکا یا هر ارز دیگر گره بزند ، ابراهیم رئیسی موظف است وباید نفت ملت ایران در قبال دریافت پول ملی ایران بفروشد ، بعد از مرگ برجام هرکس با دلار امریکا مبادله نفتی وگازی کند خائن است به ایران واسلام وباید محاکمه شود.بعد از مرگ برجام دولت حق ندارد هیچ مراوده مالی ودلاری درخصوص صادرات داشته باشد، دولت ایران حق ندارد بعد از مرگ برجام نفت ملت را به واسطه هایی بفروشد که ان واسطه ها نفت ملت را دو دستی تقدیم امریکا بدهند ،یک قطره از نفت ملت ایران نباید به دست امریکا برسد ،اگر امریکا شما را تحریم می کند دولت ایران هم موظف است یک جو غیرت داشته باشد وامریکا را تحریم نفتی ودلاری کند،تحریم در مقابل تحریم که عذابی سخت برای امریکاست که او را به فروپاشی می کشاند . مسدود کردن وتاراج کردن دارایی های مردم ونظام بعلت ان است که بعضی مسئولین خائن وراحت طلب نفت ملت را درقبال اخد دلار نجس امریکا فروخته اند واکنون که نفت ایران تبدیل به دلار نجس امریکا شده در چرخه های مالی غارت شده ومسدود شده یا اختلاس شده واگر درقبال دریافت ریال ایران نفت ملت را می فروختند اموال ملت غارت نمی شد وارزش پول ملی ایران سر به فلک می کشید وپول ملی ایران در معاملات بین المللی وکشورهای همجوار رواج پیدا می کرد وکشور وملت از جادوی دلار نجس امریکا در می امد. امام جامعه چندین سال است به مسئولین دستور داده اند که اقتصاد کشور وسفره ملت را از جادوی دلار خارج کنید ولی مسئولین دستور امام جامعه را اطاعت نکرده و دستور امام خامنه ای را روی زمین گذاشته اند وبرعکس دستور امام اقتصاد وسفره ملت را هر سال بیشتر به دلار نجس امریکا گره زده اند وبیشتر به لجن زار جادوی دلار فرو رفته اندو نفت ملت ایران را درقبال دلار نجس امریکای متخاصم ملت می فروشند وهمین مانده که دلار نجس امریکا را به پرستش بگیرند ،که خیانت وحماقت است به نظام وملت واسلام وقران . علی لعنت ا... علی الظالمین.

      • ناشناس ارسالی در

        بابا تو دیگه کی هستی ای کاش توهم رییس جمهور بشی البته نشد نداره تو کشور ما اگه بخاهی میشه $ تو و امثال تو اگه غیرت میداشتین اجازه نمیدادین یه مشت دلال ابرویه پول ملی کشور را ببرند اگه از روت میشه اسم ریال را تو مغازه فقط واسه خریدن یه ادامس بیار اگه بهت دادن اونوقت هرچی گفتی راست گفتی همشهری شما کشور را به دلالها و گرانفروشان باختی حالا میخاهی بجنگ امریکا بری خوب اینده ای واسه مملکت رقم زدین با همین شعارهایه تو خالی چهل ساله

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه