ارسال به دیگران پرینت

سخنان بایدن نشان دهنده شکست آمریکا در جنگ ۲۰ ساله افغانستان است

لئونید اسلاتسکی طی سخنانی گفت که ادعاهای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر موفقیت آمیز بودن خروج نیروهای کشورش از افغانستان، قانع کننده نبوده و نشان دهنده شکست واشنگتن در جنگ ۲۰ ساله افغانستان است.

سخنان بایدن نشان دهنده شکست آمریکا در جنگ ۲۰ ساله افغانستان است

 «لئونید اسلاتسکی» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس «دوما» روسیه طی سخنانی گفت که ادعاهای «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر موفقیت آمیز بودن خروج نیروهای کشورش از افغانستان، قانع کننده نبوده و تنها تلاشی برای افزایش محبوبیت خود به حساب می‌آید.

بر اساس این گزارش، اسلاتسکی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در خصوص انفجار به وقوع پیوسته در فرودگاه کابل تاکید کرد: اظهارات بایدن در مورد افغانستان نشان دهنده یک شکست کامل است، درست مانند جنگ ۲۰ ساله واشنگتن در این کشور. به نظر می‌رسد که اظهارات رییس جمهور آمریکا قانع کننده نیست. آنچه او گفت، تنها تلاشی ضعیف برای حفظ رتبه محبوبیتش به نظر می‌رسید.

این سیاستمدار ارشد روسیه همچنین سخنان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر پایان یافتن دوران عملیات نظامی واشنگتن در کشورهای دیگر به منظور ایجاد تغییر در این کشورها را تنها یک ابزار تبلیغاتی سیاسی خواند و افزود: ایالات متحده نمی‌تواند به عنوان یک بازیگر تمدن ساز عمل کرده و از ترویج دموکراسی به عنوان یک پوشش استفاده کند، اما در واقعیت، (واشنگتن) در امور کشورهای مستقل دخالتی گستاخانه می‌کند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه