ارسال به دیگران پرینت

برجام | تاکیداتحادیه اروپا برپیگیری فوری دیپلماسی برجامی با ایران

دفتر بورل در بیانیه‌ای اعلام کرد او امروز دوشنبه یک کنفرانس ویدئویی با «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین برگزار کرده است. در ادامه این بیانیه آمده است: «نماینده عالی [سیاست خارجی اروپا] نگرانی عمیق خود را از مسیر هسته‌ای ایران از جمله گام‌های هسته‌ای اخیر این کشور ابراز کرد و بر ضرورت فوری پیگیری تلاش‌های دیپلماتیک جهت اطمینان از اجرای کامل برجام توسط همه طرف‌ها طبق توافق‌های جلسه وزراتی شرکای برجام در روز ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰ تأکید کرد.»


 برجام | تاکیداتحادیه اروپا برپیگیری فوری دیپلماسی برجامی با ایران

جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک ویدئو کنفرانس با وزیر خارجه چین بر ضرورت پیگیری دیپلماسی با ایران برای اجرای کامل برجام تأکید کرد.

دفتر بورل در بیانیه‌ای اعلام کرد او امروز دوشنبه یک کنفرانس ویدئویی با «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین برگزار کرده است. دو طرف درباره مبارزه با کووید-۱۹ و مسائل بین‌المللی، به ویژه کودتای نظامی در میانمار و ضرورت تداوم هماهنگی‌ها در خصوص ایران بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: «درباره ایران، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نقش مثبت ایفاشده از سوی چین در حفظ برنامه جامع اقدام مشترک، به ویژه از طریق اجرای پروژه نوسازی اراک را خاطرنشان کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «نماینده عالی [سیاست خارجی اروپا] نگرانی عمیق خود را از مسیر هسته‌ای ایران از جمله گام‌های هسته‌ای اخیر این کشور ابراز کرد و بر ضرورت فوری پیگیری تلاش‌های دیپلماتیک جهت اطمینان از اجرای کامل برجام توسط همه طرف‌ها طبق توافق‌های جلسه وزراتی شرکای برجام در روز ۲۰ دسامبر ۲۰۲۰ تأکید کرد.»

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه