ارسال به دیگران پرینت

واکنش ترکیه به احتمال تحریم از سوی اتحادیه اروپا

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تمایل اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ترکیه را مایوس‌کننده خوانده و رهبران کشورهای عضو این نهاد را به اجتناب از این اقدام فراخواند.

واکنش ترکیه به احتمال تحریم از سوی اتحادیه اروپا

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه طی سخنانی در  واشنگتن اظهار داشت: امروز پیش‌نویس بیانیه اتحادیه اروپا درباره ترکیه را خواندم. دیدن تمایل این نهاد برای اعمال تحریم علیه ترکیه مایوس‌کننده بود. امیدوارم سران اروپایی از این اقدام اجتناب کنند. تهدید و تحریم ترکیه هیچ وقت فایده‌ای نداشته است.

وی ادامه داد: این واقعیت که هنوز متحد ناتو هستیم و می‌خواهیم با کسب عضویت کامل در اتحادیه اروپا به‌عنوان یک شریک و متحد قدرتمند ائتلاف غربی باقی بمانیم، به این معنی نیست که با روسیه و کشورهای خاورمیانه روابط خوب نخواهیم داشت.

کالین با بیان اینکه یونان برای مذاکره با ترکیه قبل از پایان نشست اتحادیه اروپا تمایل نداشته است، گفت: با توجه به این وضعیت فکر می‌کنم که یونان امیدوار است اتحادیه اروپا در پایان نشست خود تصمیم وضع تحریم علیه ترکیه اتخاذ کند. مطمئن باشید که چنین تصمیم نه تنها به ضرر روابط ترکیه-اتحادیه اروپا، بلکه به ضرر روابط ترکیه-یونان هم خواهد بود.

وی برگزاری کنفرانسی با حضور تمام طرف‌های مناقشه مدیترانه شرقی را اقدام بهره‌وری دانسته و تصریح کرد: همان طور که می‌دانید، با مصر و اسرائیل در مورد بعضی موضوعات اختلاف نظر داریم. قبلا هم گفتیم که آماده‌ایم در خصوص مدیترانه شرقی با هر طرفی بدون پیش شرط گفت‌وگو کنیم.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه