ارسال به دیگران پرینت

پیشنهاد دادن علی‌اف به فرانسه دادن شهر مارسیلیا به ارمنی‌ها

رئیس‌جمهوری آذربایجان امروز، سه‌شنبه به پاریس پیشنهاد داد شهر مارسیلیا را به ارمنی‌هایی بدهد که در فرانسه زندگی می‌کنند و کشور دومی برای آنها باشد.

 پیشنهاد دادن علی‌اف  به فرانسه دادن شهر مارسیلیا  به ارمنی‌ها

 به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مجلس سنای فرانسه پیش از این حکمی را صادر کرده و خواستار به رسمیت شناختن ناگورنو - قره باغ شده و از جمهوری آذربایجان خواسته بود نیروهایش را از منطقه بیرون کند.

اما ژان بابتست لیموین عضو وزارت خارجه فرانسه گفت، در بازنگری این تصمیم به رسمیت شناختن یک‌جانبه استقلال قره‌باغ توسط فرانسه به نفع هیچ کس نخواهد بود و کمکی به پیشبرد روند صلح نخواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آذربایجان خطاب به مردم این کشور گفت: کشورهایی که هزاران کیلومتر از ما دور هستند اکنون قوانینی را مطرح می‌کنند و پارلمان‌شان هم این مساله را بررسی می‌کند، مساله ما چه ربطی به پارلمان فرانسه دارد؟ چند سال است که فرانسه در ریاست گروه مینسک مشارکت دارد؟ آیا کاری انجام داده؟ آیا تدابیر قابل لمسی برای حل مشکل ارائه کرده؟ به مجرد حل مشکل نگاه کنید چه روی می‌دهد؟ شورای سنای فرانسه مصوبه به رسمیت شناختن قره‌باغ را تصویب می‌کند و اگر آنها را دوست دارید من در حین جنگ هم گفتم شهر مارسیلیا را به ارمنی‌ها بدید اسمش را هم عوض کنید دوباره کشور را از اول بسازید.

او افزود: هیچ‌کس نمی‌تواند در امور داخلی ما دخالت کند.

به گفته او، اصطلاح ناگورنوی قره‌باغ دیگر به گذشته پیوسته است. توصیه نمی‌کنم دیگر این اصطلاح را جز در زمان صحبت از تاریخ استفاده کنند.

 

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه