ارسال به دیگران پرینت

نیویورک تایمز | اقدامات خصمانه ترامپ علیه ایران در دوران کرونا بی رحمانه است

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: تلاش‌های آمریکا برای قطع دسترسی ایران به سایر نقاط جهان در دوران بیماری همه گیری کرونا بی رحمانه است.




نیویورک تایمز  |   اقدامات خصمانه ترامپ علیه ایران در دوران کرونا بی رحمانه است

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: تلاش‌های آمریکا برای قطع دسترسی ایران به سایر نقاط جهان در دوران بیماری همه گیری کرونا بی رحمانه است.

نیویورک تایمز بامداد پنجشنبه با اشاره به کینه‌توزی‌های دولت ترامپ در برابر ایران افزود: حتی در دوران ریاست جمهوری جورج بوش وقتی که در شهر بم ایران زلزله آمد، واشنگتن برخی از محدودیت‌های ارسال پول و کالا به ایران را به طور موقت کاهش داد.

به نوشته نیویورک تایمز، درست در زمانی که ایران با گسترش شیوع ویروس کرونا روبه‌رو است، دولت ترامپ کم لطفی کرده و حتی با درخواست ایران برای دریافت وام ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول که قرار بود برای مبارزه با ویروس کرونا هزینه شود مخالفت کرد.

نیویورک تایمز می‌نویسد، دولت ترامپ در حالی تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کند که قبلا این کشور برای خرید داروهای اساسی با چالش رو به ‌رو بود.

آمریکا هفته گذشته در ادامه اقدامات ظالمانه و غیربشردوستانه خود ۱۸ بانک ایرانی که آخرین موسسات مالی میان ایران و کشورهای بین‌الملل بود را تحریم کرد.

به نوشته نیویورک تایمز، در دولت‌های قبلی آمریکا، تحریم بانک‌های ایرانی با ادعاهایی مبنی بر کمک به تسهیل تروریسم یا تولید سلاح‌های هسته‌ای همراه بود اما در دولت ترامپ ایرانی بودن خود به اندازه کافی جرم است.

محمد جواد ظریف در پیامی توییتری در خصوص تحریم‌های جدید ایالات متحده نوشت: در میانه همه‌گیری کرونا، رژیم ایالات متحده درصدد نابودکردن کانال‌های باقی‌مانده برای پرداخت‌ پول دارو و غذا است.

وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد که ایرانیان این آخرین سبوعیت‌ها را نیز از سر خواهند گذراند. اما تبانی برای گرسنگی‌دادن یک ملت، جنایت علیه بشریت است.

ظریف در ادامه خاطر نشان کرد، آمران و مجریان که پول‌های ما را بلوکه کنند به دست عدالت سپرده خواهند شد.

دولت ترامپ در طول سه سال گذشته، شدیدترین تروریسم اقتصادی را علیه مردم ایران به کار گرفته است و پس از آنکه در سازمان ملل متحد و شورای امنیت شکست خورد، به هر شکل ممکن در تلاش است تا در مدت باقی مانده به انتخابات آمریکا که احتمال پیروزی در آن را اندک می‌بیند، هرگونه مسیر برای بهبود شرایط و بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را مسدود سازد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه