ارسال به دیگران پرینت

گلوبال تایمز:

محقق استرالیایی | چین ورود دو محقق استرالیایی را ممنوع کرده است.

روزنامه "گلوبال تایمز" با ارجاع به منابع ناشناس اعلام کرد که چین ورود دو محقق استرالیایی "ضدچین" را در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین پکن و کانبرا ممنوع کرده است.

محقق استرالیایی  |  چین ورود دو محقق استرالیایی را ممنوع کرده است.

این مقاله که توسط روزنامه رسمی حزب کمونیست خلق چین منتشر شده، نام‌های این دو محقق را "کلایو همیلتون" و "الکس جوسک" عنوان کرده است.

این مقاله افزوده که تصمیم فوق، به دنبال لغو ویزای دو محقق چینی به خاطر "ادعای نفوذ" در اوایل سپتامبر گرفته شده است.

روابط بین استرالیا و چین بر سر مسائلی از اختلافات تجاری گرفته تا تقاضای استرالیا مبنی بر تحقیقات بین‌المللی درباره ریشه ویروس کرونا که نخستین بار اواخر سال گذشته در چین ظاهر شد و اتهامات دخالت چین در مسائل داخلی این کشور، دچار تنش شده است.

همیلتون در ایمیلی به رویترز گفت: "این ممنوعیت با وجود آنکه من سال‌ها در لیست دشمنان پکن بوده‌ام، کاملاً غیرقابل توضیح است."

وی اضافه کرد که ممنوعیت علیه او و جوسک، "تلافی" برای اقدامات دولت استرالیا علیه محققان چینی است و اینکه او پیش‌تر "دو یا سه سال پیش" هم تصمیم گرفته بود که سفر به چین بسیار خطرناک است.

وی گفت: تنها زمانی که پکن تصمیم به متوقف کردن دخالت در سیاست‌های استرالیا و تلاش به منظور قلدری برای دولت این کشور بگیرد، روابط بهبود خواهند یافت. امیدوارم این موضوع به زودی اتفاق افتد.

همیلتون، پروفسور اخلاق عمومی در کتابی در سال 2018 در دانشگاه "چارلز استورت"، حزب کمونیست خلق چین را به راه انداختن کمپینی برای اعمال نفوذ در سیاست‌های داخلی استرالیا متهم کرد.

جورسک نیز تحلیل‌گر مؤسسه سیاست استراتژیک استرالیا است که گلوبال تایمز آن را "بدنام برای تبلیغ پروپاگاندای ضدچین و جعل مسائل چین" خواند.

وی در بیانیه‌ای در توییتر عنوان کرد که این ممنوعیت، "آخرین مورد از مجموعه‌ای از تلاش‌ها از سوی حزب کمونیست چین برای تنبیه کسانی است که نوری به روی فعالیت‌های این حزب می‌گشایند" و اینکه او خطر سفر به چین را "بسیار بالا" ارزیابی کرده است.

جوسک خاطرنشان کرد: من سال‌هاست که دارای ویزای چین نیستم و برای آن درخواست نداده‌ام.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه