ارسال به دیگران پرینت

بایدن: افسران مقصر در مرگ شهروند دو سیاهپوست متهم هستند

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا می گوید ماموران پلیسی که در شلیک به دو شهروند سیاهپوست آمریکایی دست داشته‌اند باید محاکمه شوند.


بایدن: افسران مقصر در مرگ شهروند دو سیاهپوست متهم هستند

جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا می گوید ماموران پلیسی که در شلیک به دو شهروند سیاهپوست آمریکایی دست داشته‌اند باید محاکمه شوند.

با این حال بایدن دقیقا اتهامی علیه این ماموران پلیس طرح نکرد.

تیراندازی ماموران پلیس آمریکا به جیکوب بلیک و بریانا تیلور، باعث برپایی اعتراضات سراسری در آمریکا به رفتارهای نژادی پلیس شده است.

جیکوب بلیک، ۲۹ ساله در روز ۲۳ اوت در شهر کنوشا در ویسکانسین از پشت هدف ۷ گلوله قرار گرفت و فلج شد.

همچنین بریانا تیلور، ۲۶ ساله در جریان تفتیش خانه‌اش در لوئیویل کنتاکی و در جریان عملیات مبارزه با مواد مخدر مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد.

در جریان کنفرانس خبری روز چهارشنبه در شهر ویلمینگتن، بایدن با این پرسش مواجه شد که آیا او همانند کامالا هریس، نامزد معرفی شدن برای معاون اولی، با محاکمه افسران پلیس دخیل در شلیک به این دو شهروند سیاهپوست موافق است، گفت: «به نظر من باید اجازه دهیم که سیستم قضایی کارش را انجام دهد.» او همچنین افزود: «من معتقدم که کمترین کار این است که این افسران محاکمه شوند

بر اساس اطلاعات تاکنون منتشر شده هیچ گونه اقدام قضایی علیه افسران پلیس دخیل در این تیراندازی‌ها صورت نگرفته است با این حال یکی از افسران در آستانه از دست دادن شغلش می باشد و دو افسر دیگر به مرخصی اداری فرستاده شده‌اند تا نتیجه تحقیقات مشخص شود.

جو بایدن علاوه بر اینکه به این تیراندازی‌ها اشاره کرد، از مرد مسلحی نام برد که در رسانه‌های آمریکایی بعنوان فعال چپگرای افراطی معرفی شده است که هفته گذشته در خیابنهای پورتلند یکی از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به ضرب گلوله کشت.

جو بایدن قرار است به شهر کنوشا که در روزهای گذشته شاهد اعتراضات گسترده و خشن بوده است سفر کند و قرار است در این سفر با خانواده جیکوب بلیک دیداری داشته باشد.

دونالد ترامپ، در جریان سفرش به شهر کنوشا با خانواده بلیک دیدار نکرد و گفت او به دیدار این خانواده نرفته است زیرا وکلا برنامه‌ای برای دیدار با بستگان جیکوب بلیک دارند. ترامپ در روزهای گذشته با اشاره به اعتراضات به نابرابری نژادی در آمریکا این معترضان را کسانی توصیف کرد که جز زبان «زور» نمی فهمند.

جو بایدن در حالی برای کارزار انتخاباتی‌اش به ویسکانسین می رود که در جریان مبارزات انتخاباتی چهار سال پیش، هیلاری کلینتون به این ایالت سفر نکرد و رای این ایالت به دونالد ترامپ نقش مهمی در پیروزی جمهوریخواهان ایفا کرد.

دو ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نظرسنجی‌ها از پیشرو بودن جو بایدن حکایت دارند با این حال در برخی از ایالت‌ها روند رو به رشد علاقه به رای دادن به بایدن متوقف و در برخی از ایالت رو به کاهش نهاده است. همچنین در ایالت‌های کلیدی نیز فاصله اندکی میان ترامپ و بایدن وجود دارد که نشان از آن دارد که رویدادهای هفته‌های آینده می تواند در تغییر نگاه رای دهندگان نقش کلیدی ایفا کند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه