ارسال به دیگران پرینت

دولت ونزوئلا | عفو مخالفان سیاسی با هدف آشتی ملی برای هدایت تمام اقدامات سیاسی

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با هدف ایجاد اتحاد، صلح و امنیت در کشورش، دستور عفو برخی رهبران مخالف سیاسی را صادر کرده است.

 دولت ونزوئلا  |  عفو مخالفان سیاسی با هدف آشتی ملی برای هدایت تمام اقدامات سیاسی

خبرگزاری رسمی ونزوئلا (avn) به نقل از خورخه رودریگس وزیر ارتباطات و اطلاع رسانی این کشور نوشت: حکم عفو برخی مخالفان سیاسی در حالی صادر می‌شود که ونزوئلا این روزها و در آستانه انتخابات پارلمان و نیز برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی و حملات چندجانبه دشمنان در بحبوحه همه گیری کرونا، بیش از هر زمان دیگر به صلح و وحدت ملی نیاز دارد.

این مقام دولتی ونزوئلا تصریح کرد: این حکم عفو به منظور آشتی ملی برای هدایت تمام اقدامات سیاسی به راه صلح آمیز قانون اساسی و انتخابات دمکراتیک صادر شده و امید است که همه طیف های سیاسی اهتمام تمام به آن داشته باشند.

«خورخه آرئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود با بیان اینکه صدور حکم عفو جمعی از مخالفان از سوی رییس جمهوری در جهت تحکیم صلح و آشتی ملی بوده است،  ابراز امیدواری کرد که به این ترتیب مداخلات و خشونت های سیاسی به پایان خواهد رسید.

آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری 2018 ونزوئلا، با  حمایت از «خوان گوایدو» رهبر حزب مخالفان این کشور نفت خیز حوزه آمریکای لاتین و ایجاد اختلاف و مداخله جویی در امور داخلی این کشور، همواره در پی سرنگونی دولت مادورو و استعمار این کشور بوده است.

 

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه