ارسال به دیگران پرینت

رییس جمهوری فرانسه :

مکرون: حزب‌الله منتخب مردم لبنان است

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه روز سه شنبه در بیروت تاکید کرد، جنبش مقاومت حزب الله نماینده بخشی از مردم لبنان است.

مکرون: حزب‌الله منتخب مردم لبنان است

وی این اظهارات را در دومین سفر خود به لبنان در طی یک ماه گذشته بیان کرد.

مکرون افزود: اگر نمی‌خواهیم لبنان به الگویی تبدیل شود که تروریسم بر آن حاکم شود،‌ باید حزب‌الله و دیگران را نسبت به مسئولیت‌هایشان آگاه کرد.

وی با بیان اینکه بین حزب الله و احزاب دیگر لبنان شراکت وجود دارد تاکید کرد که حزب الله گروهی است که از سوی ملت لبنان انتخاب شده است.

رییس ‌جمهوری فرانسه با اشاره به ایجاد سازوکار پیگیری اصلاحات طی چند ماه آینده گفت: تا زمانی که اصلاحات در لبنان اجرا نشود،‌ اجازه آزاد شدن پول‌های جمع‌آوری شده در کنفرانس سیدر (کنفرانس حمایت از لبنان) را نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: میشل عون رییس ‌جمهوری توسط پارلمان لبنان انتخاب شده و اعضای پارلمان نیز توسط مردم انتخاب شدند.

مکرون افزود:‌ قرار است در لبنان انتخاباتی برگزار شود و مردم اگر واقعا به دنبال ایجاد یک واقعیت سیاسی جدید هستند باید در آن شرکت کنند.

وی همچنین گفت: من نمی‌توانم خود را به جای طبقه سیاسی حاکم در لبنان مطرح کنم. من نسبت به این طبقه سیاسی آسان‌گیر نیستم و البته نمی‌توانم بگویم که سرتاسر این طبقه سیاسی باید تغییر کند.

رییس جمهوری فرانسه برای دومین بار پس از حادثه انفجار بندر بیروت در 14 مرداد ماه 1399 برای دیدار با مقام‌های لبنانی وارد بیروت شده است.

وی پیشتر در سخنانی لبنان را از هرگونه جنگ و درگیری برحذر داشت و تاکید کرد که آماده تعامل با نخست وزیر مامور به تشکیل کابنیه و تمام احزاب سیاسی لبنان است.

رییس جمهوری فرانسه گفت: تلاش او برای جلوگیری از سقوط سیاسی لبنان، تنها یک ریسک است اما نتیجه چندانی از آن حاصل نخواهد شد.

وی در سفر ۱۶ مرداد ماه خود به لبنان، ضمن بازدید از مناطق آسیب دیده در بندر بیروت با مردم این کشور اعلام همبستگی و تأکید کرد که برای حمایت از ملت لبنان در اینجا هستم و کمک‌ها مستقیماً در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

این اظهارات وی به نوعی دخالت در امور داخلی لبنان تلقی شد و شماری از تحلیلگران لبنانی از آن انتقاد کردند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      حاجی مکرون مثل اینکه نمیدانی آن نیترا امونیوم های منفجره در بندر بیروت مال کی بود.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه