ارسال به دیگران پرینت

احساس خطر امریکا ازفناوری های پیشرفته چین

وزیر خارجه ترامپ، ایران و چین را محور گفتگو‌های خود با مقامات اسرائیل دانست و گفت: خطرات حضور حزب کمونیست چین در فناوری‌های پیشرفته را به دوستان خود گوشزد کردیم.

احساس خطر امریکا ازفناوری های پیشرفته چین

مایک پومپئو روز یکشنبه در گفتگو با بریتبارت این مطلب را در پاسخ به سوالی درباره سفر به اسرائیل و طرح چشم‌انداز مرزی صلح مطرح کرد.

وی افزود: من یک دیدار عالی داشتم هرچند کوتاه بود. در واقع من تنها چندین ساعت در آنجا بودم، اما درباره مسایل مهمی صحبت کردیم. ما یک شراکت بسیار مهم با دولت اسرائیل را توسعه داده‌ایم. آن‌ها شرکای خوبی برای ما و بسیار مهم هستند.

وزیر خارجه ترامپ ادامه داد: آنجا برای خیلی از مردم جهان، یک مکان مذهبی مهم است، اما آن‌ها شرکای امنیتی مهمی هم هستند و ما به خاطر آن‌ها به آنجا رفتیم. این سفر در شب تشکیل دولت جدید پس از چندین انتخابات بود و ما درباره تهدید‌های جمهوری اسلامی ایران و اینکه از زمان افشای تصمیم‌های فاجعه‌بار دولت سابق که ما را به برجام وارد کرد، چقدر پیشرفت داشتیم.

پومپئو اضافه کرد: به آنجا رفتم تا درباره اینکه چه اقداماتی می‌توانیم برای مقابله با یهودستیزی می‌توانیم انجام دهیم، صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه فرصتی هم داشتیم تا درباره تلاش‌های چین در اسرائیل گفتگو کنیم، اظهار کرد: ما آن را برای شرکای اسرائیلی و دوستانمان بسیار روشن کردیم که خطر حزب کمونیست چین در به دست گرفتن تکنولوژی و سیستم‌های پیشرفته چیست. ما خواستیم مطمئن شویم که آن‌ها خطرات مرتبط با آن‌ها را به خوبی دریافته باشند.

وزیر نفرت دولت ترامپ درباره این اظهاراتش که «ایران می‌کوشد از همه‌گیری کرونا برای برانگیختن ترور استفاده کند» هم گفت: برخلاف آنکه رهبران ایران خواستار دریافت پول بیشتری هستند، اما همچنان از منابع خود برای ادامه تامین بودجه حزب الله در لبنان و گروه‌های تروریستی شیعه عراقی و تهدید اسرائیل استفاده می‌کنند.

پومپئو مدعی شد: آن‌ها همچنان به دنبال پیشرفت توانایی‌های خود هستند حتی در زمانی که افراد داخل کشورشان رنج می‌برند؛ بنابراین آن‌ها گفتند که این تحریم‌های ما بوده که به آن‌ها آسیب رسانده است. صادقانه بگویم، حکومت ایران مسئول همه سختی‎‌هایی است که در داخل ایران وجود دارد، و در واقع این مردم ایران هستند که خواستار تغییر در ماهیت آن رژیم هستند.

ادعا‌های وزیر خارجه آمریکا در شرایطی انجام می‌شود که دونالد ترامپ در هجدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ به طور رسمی به مشارکت در برجام پایان داد و یکجانبه و غیرقانونی خواستار بازگرداندن تمامی تحریم‌ها و همچنین شدت بخشیدن به آن‌ها علیه مردم ایران شد.

پس از آن هم پومپئو در بنیاد هریتیج با دفاع از این دستور رئیس جمهوری آمریکا، ۱۲ شرط برای متوقف کردن تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران در نظر گرفت که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، به معنای تسلیم شدن ایران بود.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه