ارسال به دیگران پرینت

سید حسن نصرالله:

امارات در توافق با رژِیم صهیونیستی را خدمت مجانی به ترامپ و نتانیاهو خواند

«سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب الله لبنان اقدام امارات در توافق با رژِیم صهیونیستی را خدمت مجانی به ترامپ و نتانیاهو در بدترین روزگار سیاسی آنها خواند و گفت که بزرگ ترین تجاوز، تعدی و مداخله آمریکا در منطقه ما دشمنی مستمر آن با جمهوری اسلامی ایران از جمله جنگ تحمیلی و تحریم ها است.

 امارات در توافق با رژِیم صهیونیستی را خدمت مجانی به ترامپ و نتانیاهو خواند

دبیرکل حزب الله روز یکشنبه و به مناسبت عاشورای حسینی در سخنرانی خود که از طریق تلویزیون المنار پخش شد، با بیان اینکه «هرگونه اقدام برای عادی سازی روابط با رژِیم صهیونیستی را محکوم می کنیم»، تاکید کرد که اطمینان داریم همانطور که در گذشته لبنان، سوریه، فلسطین و عراق پیروز شد و ایران هم در همه عرصه ها پیروز شد، باز هم پیروزی برای ما است و تنها مساله زمان است.

*** تهاجم مداوم امریکا علیه ایران 

سید حسن نصرالله تصریح کرد: یکی از بزرگ ترین مظاهر تجاوز، حرص و طمع و مداخله آمریکا در منطقه ما، تهاجم و تعرض مداوم آن علیه جمهوری اسلامی ایران است که در این رفتار باطل خود از جنگ های تحمیلی، تحریم ها، محاصره ها و همدستی و توطئه های بین المللی و منطقه ای بهره برده است.

*** اتاق سیاه مدیریت اخبار علیه مقاومت 

وی با بیان اینکه «اتاقی سیاه» خبرهای علیه مقاومت را مدیریت می کند، خاطر نشان کرد : کسانی که به مقاومت ناسزا می گویند و عمر بیشتر آنها از ۲۰ سال بیشتر نیست، در کنار ما زندگی می کنند اما احدی آنها را اذیت نمی کند و به نیروهای مقاومت و حامیان آن تاکید کرده ایم که به احدی از مخالفان متعرض نشوند.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه دشمنان ما در عرصه های نظامی، سیاسی و امنیتی شکست خورده و ما رویاروئی با آنها را ادامه می دهیم، گفت که از جمله عوامل مقابله با حمله ها علیه مقاومت حفظ صداقت با مردم و تمسک به ملت مقاومت است.

دبیرکل حزب الله در ادامه خواستار بررسی دقیق خبرهای منتشره علیه مقاومت شد و با بیان اینکه در آینده ممکن است خبرهای جعلی و دروغ بیشتر هم شود، افزود که هدف شایعات و جنگ روانی تحمیل فشار روانی بر نیروها و حامیان مقاومت است.

*** عزاداری محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی 

وی در ادامه سخنان خود با درخواست از خداوند برای رفع خطر ویروس همه گیر جهانی کرونا از سر همه ملت های جهان و ملت لبنان تاکید کرد، لبنان هم مانند دیگر کشورهای جهان با بحران شیوع ویروس همه گیر جهانی کرونا مواجه است و شیعیان این کشور که هر سال با برگزاری مراسم ها در ایام محرم شور و شعور حسینی را به نمایش می گذاشتند، امسال برای مقابله با این ویروس مراسم سوگواری و عزداری محرم به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورا را با رعایت پروتکل ها و بدون تشکیل تجمعات عاشورایی از جمله در ضاحیه جنوبی برگزار کردند.

*** مقاومت هرگز اسراییل را به رسمیت نمی شناسد

سید حسن نصرالله با بیان اینکه «حزب الله و مقاومت اسلامی در لبنان هرگز رژِیم صهیونیستی اشغالگر را به رسمیت نمی شناسد و هرگونه اعتراف به این رژیم باطل را رد می کند، گفت : وقتی مدعیان، ظالمان، غارتگران جهان، مهاجمان و اشغالگران شما را در بین دو گزینه پذیرش راه حل های ذلیلانه،  تحقیرآمیز و تحمل جنگی تحمیل قرار می دهند، در این صورت انتخاب ما، مدرسه کربلا و شعار هیهات منا الذله خواهد بود.

وی تصریح کرد : وقتی باطل حاکم و حق ضایع و غریب می شود، همه ملت های شریف و مومن باید ضمن اعتراض تا سرحد شهادت ایستادگی کنند.

*** حق ملت فلسطین برای پس گرفتن سرزمین خود 

دبیرکل حزب الله افزود: اکنون و بدون تردید یک حق وجود دارد و آن حق ملت فلسطین است که سرزمین خود را از دریای مدیترانه تا رود اردن به طور کامل در اختیار بگیرد.  حق ملت سوریه نیز این است که جولان اشغالی را پس بگیرد و حق مردم لبنان است که بقیه سرزمین های اشغالی خود را پس بگیرد.

سیدحسن نصرالله با بیان اینکه امروز «در مقابل تحمیل باطل کسانی وجود دارند که کنار حق ایستاده و برای مقابله با اشغال به مقاومت تمسک جسته اند»، تاکید کرد : ما در کنار همه کسانی که با رژیم غاصب سرزمین های فلسطین، سوریه و لبنان مقابله می کنند، خواهیم ماند زیرا مردم منطقه ما می خواهند با عزت و آزادی زندگی کنند و در مقابل سلطه و زورگوئی های آمریکا بایستند.

*** ابزار امریکایی تحمیل جنگ بر یمن

وی با اشاره به اینکه سعودی و امارات که جنگی را بر ملت یمن تحمیل کرده اند، ابزار آمریکایی ها هستند و تمایلات و تصمیم های آنها را اجرا می کنند، خاطر نشان کرد: امروز نماد واضح و آشکار باطل آمریکاست که درصدد غارت ملت ها و به یغما بردن اموال آنها است و ما امروز در عاشورای حسینی می گوییم که نمی توانیم در کنار حق برای رویارویی با آمریکای باطل نایستیم.

*** توافق با رژیم صهیونیستی خیانت است

دبیرکل حزب الله در ادامه سخنان خود به مناسبت روز عاشورا با محکوم کردن هرگونه اقدام برای عادی سازی روابط با رژِیم صهیونیستی از سوی هر طرف از جمله مواضع برخی مقامات اماراتی که نتانیاهو حتی آبروی آنها را حفظ نکرد، گفت که هرگونه توافق با این رژیم خیانت است.

وی افزود: دشمن صهیونیستی به اماراتی ها حتی روز اعلام توافق برای عادی سازی روابط دروغ گفت و امارات به ترامپ و نتانیاهو در بدترین روزگار سیاسی آنها رایگان خدمت کردند.

*** ابراز امیدواری برای تشکیل دولت جدید لبنان 

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به خلاء سیاسی در لبنان هشدار داد و ابراز امیدواری کرد که فردا (دوشنبه)در پارلمان لبنان ، فراکسیون های پارلمانی بتوانند نامزد قابل قبولی را برای تصدی نخست وزیری به منظور تشکیل دولت جدید ، حمایت از اصلاحات در لبنان تا بیشترین حد امکان معرفی کنند.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « ممکن است شخصی از خارج یا از داخل مجموعه ای از خواسته ها را تحمیل کند و سپس بگوید این مطالبات مردم لبنان است» ، خاطر نشان کرد که «همه توافق داریم که هر دولت یا نهادی در نظام سیاسی ما باید به خواسته های مردم لبنان پاسخ دهد».

قرار است در روزهای آینده « امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و « دیوید شنکر» معاون وزیر امور خارجه آمریکا وارد لبنان شوند.

وی با طرح این سوال « چگونه باید مطالبات ملت لبنان را مشخص کنیم»، تصریح کرد: آیا ما هم باید روش تظاهرات را اتخاذ کنیم؟ اگر چند صد یا چند هزار نفر به خیابان ها ریخته و مطالبات خود را مطرح کنند ، آیا این مطالبات همه مردم است؟

سید حسن نصرالله هشدار داد که «هیچ کس در لبنان حتی یک مرجع دینی یا رهبر سیاسی نمی تواند که بگوید که این خواسته یا اراده مردم لبنان است».

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه