ارسال به دیگران پرینت

ادامه تنش در روابط عربستان و پاکستان؛

ولیعهد عربستان از دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان خودداری کرد

رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان با خالد بن سلمان آل سعود، معاون وزیر دفاع عربستان، برادر کوچک‌تر محمد بن سلمان دیدار کرد.

ولیعهد عربستان از دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان خودداری کرد

ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان با خالد بن سلمان آل سعود، معاون وزیر دفاع عربستان، برادر کوچک‌تر محمد بن سلمان دیدار کرد

طبق گزارش‌ها، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از دیدار با ژنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان که به ریاض سفر کرده، خودداری کرده اما وزارت امور خارجه پاکستان اصرار کرده که "روابط برادرانه" دو کشور "تغییری" نکرده است.

گفته می‌شود مناسبات عربستان سعودی و پاکستان اخیراً با تنش‌هایی همراه بوده است.

روز دوشنبه ژنرال باجوا و سرلشکر فیض حمید، رئیس سازمان اطلاعاتی پاکستان به ریاض سفر کردند. گفته شد دلیل این سفر، رفع تنش و ترمیم روابط دو کشور بوده که طی این سال‌ها روابط بسیار نزدیکی داشته‌اند.

روابط دو کشور پس از انتقاد وزیر امور خارجه پاکستان از عربستان به خاطر آنچه موضع "ناکافی" بر سر کشمیر علیه هند خوانده شد، با تنش همراه شد.

پاکستان می‌گوید عربستان با مناقشه منطقه کشمیر با بی اشتیاقی برخورد کرده است.

ژنرال باجوا پس از "امتناع" ولیعهد عربستان برای دیدار با او، با برادر محمد بن سلمان که معاون وزیر دفاع است، دیدار کرد. او همچنین با همتای سعودی خود هم ملاقات کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان از "کوتاهی سازمان همکاری اسلامی از حمایت از کشمیری‌ها" هم انتقاد کرده است. مقر سازمان همکاری اسلامی در خاک عربستان است و این کشور بر این نهاد نفوذ دارد.

منبع : خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه