ارسال به دیگران پرینت

ادعای AFP درباره زمان ارائه درخواست اجرای «مکانیسم ماشه»

خبرگزاری فرانسه (AFP) به نقل از «دیپلماتهای سازمان ملل» مدعی شد که آمریکا روز پنج شنبه در جریان دیدار وزیرخارجه آمریکا با گوترش درخواست فعال شدن مکانیسم ماشه را ارائه خواهد کرد.

ادعای AFP درباره زمان ارائه درخواست اجرای «مکانیسم ماشه»

 «انتظار می رود وزیر امورخارجه آمریکا روز پنج شنبه با هدف تحمیل دوباره تحریمهای سازمان ملل به ایران در جریان حضورش در نیویورک، درخواست فعال شدن مکانیسم بحث برانگیز را ارائه کند.

در حالی که آمریکا تایید نکرده که چه زمانی مکانیسم «ماشه» را به جریان خواهد انداخت اما دیپلماتها در سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه اطلاع دادند این درخواست پنج شنبه ارائه خواهد شد.

چهارشنبه سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت که پمپئو روز پنج شنبه ساعت 2 بعدازظهر به وقت محلی در محل اقامت آنتونیو گوترش با دبیرکل سازمان ملل دیدار خواهد کرد».

به گزارش ایسنا، در حالی آمریکا پس از ناکامی در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و با وجود مخالفتهای گسترده بین المللی قصد فشار بر سازمان ملل برای بازگرداندن تحریمها را دارد که بنا به گفته ناظران این کشور پس از تصمیم دونالد ترامپ و خروج از برجام توانایی استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد و اتحادیه اروپا به همراه چین و روسیه موضع رسمی خود را در این باره در مخالفت با تصمیم آمریکا اعلام کرده اند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه