ارسال به دیگران پرینت

مطهرنیا: آمریکا با ارائه پیش‌نویس قطعنامه دنبال زمینه‌سازی برای مکانیسم ماشه بود

یک استاد دانشگاه گفت: آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه پیش نویس قطعنامه تحریم تسلیحاتی علیه ایران را ارائه کرد هر چند می‌دانست که این پیش‌نویس رای نمی‌آورد.

مطهرنیا: آمریکا با ارائه پیش‌نویس قطعنامه دنبال زمینه‌سازی برای مکانیسم ماشه بود

مهدی مطهرنیا  با اشاره به رأی نیاوردن پیش نویس قطعنامه تحریم تسلیحاتی آمریکا علیه ایران و تلاش آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه اظهار کرد: ایالات متحده آمریکا با بردن پرونده ایران به شورای امنیت در پی زمینه پروری تکمیل حلقه ای از پروژه خود برای فعال کردن تحریم های بیشتر علیه ایران بود. با وجود وتوی این پیش نویس در شورای امنیت از سوی چین و روسیه مسلم بود که پیش نویس به تصویب نمی‌رسدد اما با وجود آگاهی از آن این کار را انجام داد تا افکار عمومی را از آمریکا تا ایران در دست خود بگیرد و این منطق را دیکته کند که آمریکا با عبور از مراحل قانونی تلاش دارد زمینه های محدود سازی هر چه بیشتر ایران را فراهم کند.

این استاد دانشگاه گفت: اساسا آمریکا از ارائه پیش نویس قطعنامه ای که از قبل می دانست وتو و رد می شود می خواست برای فعال کردن مکانیسم ماشه زمینه سازی کند.

مطهرنیا تصریح کرد: ترامپ به طوری کلی به دنبال آن است که محدودیت‌ها بر سر راه برجام و ایران و کشورهای حامی این توافق را به شکلی گسترده و دائمی کند تا رئیس‌جمهور بعدی آمریکا هم نتواند به راحتی آن را از بین ببرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد که ایران باید در این مرحله که به نوعی قدرت های بزرگ بر سر موضوع ایران منازعه می‌کنند مراقب منافع خود باشد و در چارچوب منطق سیاسی و بر اساس خرد سیاسی عمل کند. 

وی گفت: آمریکا به شکل های مختلف فشار بر ایران را دنبال می‌کند و از انجام هر کاری در این راستا استقبال می‌کند اما آنچه مهم است اینکه ایران در میان دعواهای سیاسی و قدرت منافع ملی‌اش را حفاظت کند. 

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه