ارسال به دیگران پرینت

نکو: اجرای نذر سلامتی توسط هیئت‌ها به یک فرهنگ ماندگار تبدیل می شود

یک فعال سیاسی گفت: صدا و سیما و رسانه ها تبلیغ نذر سلامتی را انجام دهند، اما اگر توسط تکیه ها و هیئت ها به صورت عملی انجام شود به یک فرهنگ ماندگار تبدیل می شود.

نکو: اجرای نذر سلامتی توسط هیئت‌ها به یک فرهنگ ماندگار تبدیل می شود

ابراهیم نکو در ارتباط با ضرورت توجه به نذر سلامتی در ایام کرونا، اظهار کرد: اتفاقاتی در جامعه رخ می دهد که ممکن است به از بین رفتن یکسری آداب و رسوم و تبدیل آن فرهنگ ها به آداب و رسوم دیگر شود.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا و توجه به رفتار اجتماعی مردم نمونه های زیادی از این تغییرات را مشاهده می کنیم. دست دادن و روبوسی در بسیاری از جوامع شهری و روستایی از بین رفته و مردم با چسباندن مشت‌هایشان به هم این روش را برای مصون ماندن از خطرات ویروس کرونا انجام می دهند. 

این نماینده اسبق مجلس گفت: خود به خود می بینیم رویه و فرهنگ های جدیدی با وجود کرونا در جامعه پدید آمده است. مردم ایران در روستاها و شهرها و مناسبت های مهمی مثل دهه محرم و یا مناسبت های مذهبی، رسومی داشتند که امروز خطرات کرونا ایجاب می کند که روش و رویه دیگری را برای ابراز عقایدشان در پیش  بگیرند. 

وی گفت: به جای رسوم نذری مثل شام و ناهار می توانیم به روش های دیگر ارادت خود را به خاندان پیامبر نشان دهیم. از این روش جدید می توانیم به عنوان نذر سلامت نام ببریم. توزیع ماسک و دستکش و اقلام بهداشتی می تواند به جای غذاهای نذری در اختیار مردم قرار گیرد. 

نکو تاکید کرد: به نظر من دولت فقط باید مسیر را نشان دهد و اجرای نذر سلامت را به خود مردم واگذار کند. دخالت دولت می تواند باعث ناراحتی نذر دهندگان شود. صدا و سیما و رسانه ها تبلیغ نذر سلامتی را داشته باشند اما اگر توسط تکیه ها و هیئت ها به صورت عملی انجام شود به یک فرهنگ ماندگار تبدیل می شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه