ارسال به دیگران پرینت

سالاد الویه

فوت و فن های سالاد الویه | طرز تهیه سالاد الویه ساده و خوشمزه به روش رستورانی

سالاد الویه یک غذای روسی است که سرو آن به صورت فینگر فود در کشور ما طرفداران بسیاری دارد. این غذای ساده و خوشمزه یکی از دسرهای پایه ثابت در جشن‌ها، مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی است چرا که با هر ذائقه و سلیقه‌ای سازگاری دارد.

فوت و فن های سالاد الویه

سالاد الویه یک غذای روسی است که سرو آن به صورت فینگر فود در کشور ما طرفداران بسیاری دارد. این غذای ساده و خوشمزه یکی از دسرهای پایه ثابت در جشن‌ها، مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی است چرا که با هر ذائقه و سلیقه‌ای سازگاری دارد. سالاد الویه را می‌توانید به عنوان غذای سرد یا یک میان وعده مناسب و مقوی برای کودکان یا برای وعده شام خانواده خود در نظر بگیرید. دانستن نکات سالاد الویه و فوت و فن آن باعث می‌شود که یک غذای خوشمزه و ایده‌آل را جهت سرو آماده کنید. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید تا با تمام نکات سالاد الویه آشنا شوید.

برای شام یک غذای سبک و سالم درست کنید| طرز تهیه سالاد سیب زمینی و شوید

فوت و فن درست کردن سالاد الویه مجلسی

همانطور که می‌دانید، ماده اصلی سالاد الویه را سیب زمینی، گوشت، خیارشور نگینی، تخم مرغ، ذرت، نخود فرنگی، هویج و سس مایونز تشکیل می‌دهد. برای درست کردن سالاد الویه مجلسی معمولا از گوشت مرغ یا انواع ژامبون استفاده می‌کنند که همه افراد با هر ذائقه‌ای شیفته طعم خوشمزه آن می‌شوند. مهم‌ترین نکته در پخت این غذای فینگر فودی پرطرفدار این است که باید تمام مواد اولیه مورد استفاده در آن از جمله سیب زمینی، گوشت و هویج باید پخته شود و با هم مخلوط شوند. در انتهای کار نیز بعد از سرد شدن مواد نسبت به اضافه کردن سس مایونز اقدام کرد.

مهم‌ترین نکات سالاد الویه

سالاد الویه در ظاهر یک غذای سرد بسیار ساده است که می‌توان آن را در مدت زمان کوتاهی درست و آماده سرو کرد. در حالی که یکسری نکات کلیدی در روش پخت سالاد الویه نهفته است که با دانستن آنها می‌توانید یک غذای خوشمزه با طعم لذیذ را درست کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین نکات سالاد الویه را شرح خواهیم داد.

گوشت سالاد الویه

گوشت مورد استفاده در این غذا، گوشت مرغ یا انواع ژامبون است. در صورت استفاده از گوشت مرغ باید قسمت سینه آن را در نظر بگیرید. سپس سینه مرغ را جداگانه پخته و به صورت ریش ریش درآورید.

سیب زمینی سالاد الویه

تعداد سیب زمینی مورد نیاز برای تهیه سالاد الویه بستگی به نیاز شما دارد. سیب زمینی‌ها را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب فراوان بریزید و اجازه دهید تا حسابی مغز پخت شود. بعد از پختن سیب زمینی، آنها را درون صافی ریخته و پوست آنها را جدا کنید. سپس با استفاده از گوشت کوب برقی یا دستی نسبت به له کردن سیب زمینی‌ها اقدام کنید.

نکات مربوط به خیارشور الویه

یکی از مواد اصلی سالاد الویه را خیارشور تشکیل می‌دهد. بنابراین یکی از نکات سالاد الویه این است که خیارشور‌ها باید به صورت مکعبی و نگینی خرد شوند. سپس آنها را درون آبکش یا صافی ریخته و با آب شستشو دهید. با این اقدام میزان طعم شور خیارها و بوی آن کاسته شده و غذای شما لذیذتر می‌شود. هنگام اضافه کردن خیارشور، مراقب باشید که نمک کمتری درون سالاد الویه خود بریزید.

نکات سالاد الویه و چاشنی و ادویه آن

چاشنی و ادویه مناسب برای تهیه این غذای خوشمزه بسیار محدود است و تنها باید مقداری نمک، فلفل سیاه و آبلیموی تازه اضافه کنید. آبلیمو باید به اندازه‌ای اضافه شود که بوی زهم تخم ‌مرغ پخته را بگیرد. مراقب باشید که آبلیمو طعم سالاد الویه شما را ترش نکند.

سس مایونز

یکی از راز‌های خوشمزه شدن سالاد الویه مربوط به سس آن می‌شود. برای اینکه یک طعم لذیذ و خوشمزه در الویه خود ایجاد کنید، بهتر است مقداری خامه صبحانه به سس مایونز آن اضافه کنید. بسیاری از افراد برای درست کردن سالاد الویه رژیمی با میزان کالری کم، به جای سس مایونز تنها از ترکیب سس با ماست چکیده یا ماست خامه‌ای همزده نیز استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که سس مایونز را بعد از سرد شدن کامل سیب زمینی اضافه کنید تا طعم آن لذیذتر شود.

تخم مرغ سالاد الویه

اگر از گوشت مرغ برای درست کردن سالاد الویه استفاده می‌کنید، حتما تعداد کمتری تخم مرغ استفاده کنید. تخم‌ مرغ‌ها را از قبل آب‌پز کرده و بعد از سرد شدن نسبت به جدا کردن پوست آنها اقدام کنید. برای اینکه تخم‌ مرغ‌ها به خوبی با سایر مواد الویه ترکیب شود، بهتر است که آنها را رنده کنید.

کلام آخر

در این مقاله درباره نکات سالاد الویه و نحوه ترکیب مواد اولیه آنها با یکدیگر صحبت کردیم. شما این غذای نونی و فینگر فودی خوشمزه را می‌توانید با مواد اولیه در دسترس و در مدت زمان کوتاهی درست کنید. اگر در زمینه پخت سالاد الویه نکته خاصی مد نظر دارید، آنها را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع : چی شی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه

    توسعه