ارسال به دیگران پرینت

حمله پهپادی انصارالله | شورای امنیت خواستار آتش بس در یمن شد

جنبش انصارالله یمن عصر روز پنجشنبه از حمله پهپادی به یک هدف نظامی" مهم "در فرودگاه سعودی "أبها" خبر داد.


حمله پهپادی انصارالله   |  شورای امنیت خواستار آتش بس در یمن شد

، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح وابسته به انصارالله یمن گفت: نیروی هوایی یمن عملیات تهاجمی را علیه فرودگاه بین المللی ابها در عربستان سعودی انجام داد.

وی افزود: عملیات بواسطه هواپیمای بدون سرنشین ۲K یک هدف مهم نظامی را هدف قرار داد.

عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ در تلاش برای بازپس گیری صنعا، پایتخت یمن و مناطق وسیعی در شمال و غرب این کشور که تحت کنترل انصارالله است، ائتلافی متشکل از کشورهای عربی و اسلامی را برای حمایت از دولت مستعفی یمن رهبری می‌کند.

در مقابل، گروه انصار الله نیز حملاتی را با هواپیماهای بدون سرنشین، موشک‌های بالستیک و غیره علیه سعودی‌ها صورت می‌دهد.

همزمان، شورای امنیت ضمن ابراز نگرانی از تحولات نظامی در حال وقوع در مناطق یمن میان انصارالله و نیروهای دولت مستعفی یمن، بدون اشاره به جنایت‌های جنگی ائتلاف سعودی در یمن، حملات صورت گرفته توسط انصارالله به عربستان را محکوم کرد.

این شورا اعلام کرد، تشدید کنونی اوضاع در مأرب یک میلیون آواره را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد و تلاش‌های انجام شده برای ایجاد یک راهکار سیاسی را تهدید می‌کند.

 اعضای شورا در بیانیه‌ای بر لزوم آرام کردن فوری اوضاع توسط همه طرف‌ها تاکید کردند. آنها همچنین ضمن ابراز نگرانی از اوضاع دشوار اقتصادی و انسانی در یمن، بر اهمیت تسهیل کمک‌های بشردوستانه و حرکت کشتی‌های سوخت‌رسان به بندر حدیده تاکید کردند.

این شورا از همه طرف‌ها خواست که بلافاصله جنگ را از جمله حمله به شمال شهر مأرب متوقف کرده و با مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد برای مذاکره بدون پیش شرط  پیرامون آتش بس همکاری کنند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه