ارسال به دیگران پرینت

آمریکا: خاتمه جنگ یمن، یکی از اولویت های بایدن است!

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که دولت بایدن با ارائه طرحی منصفانه (!) و در چارچوب سازمان ملل، به دنبال حل بحران یمن است.

آمریکا: خاتمه جنگ یمن، یکی از اولویت های بایدن است!

 ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که جو بایدن رئیس جمهور این کشور، پایان دادن به جنگ یمن را یکی از اولویت های سیاست خارجی دولت خود قرار داده است و به همین دلیل نماینده ویژه ای را برای رسیدگی به امور یمن منصوب کرده تا با مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در تعامل باشد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: ما اکنون طرحی خوب و منصفانه برای آتش‌بس سراسری در یمن داریم که حاوی مؤلفه‌هایی برای رسیدگی فوری به وخامت اوضاع انسانی در این کشور است. این طرح در چارچوب تلاش های سازمان ملل و مبتنی بر تعامل دیپلماتیک آمریکا و افزایش حمایت منطقه ای است. ما از حوثی‌ها می‌خواهیم که از این فرصت استفاده کنند و به میز دیپلماسی بیایند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز روز گذشته با نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفتگو کرد.

او مدعی شده بود که که واشنگتن از یمنی متحد و باثبات که عاری از نفوذ بیگانگان باشد حمایت می کند و اینکه برای پایان دادن به بحران این کشور، راه حل نظامی وجود ندارد.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما و با چراغ سبز دولت دموکرات او آغاز شد که از قضا بلینکن و بایدن هم عضوی از آن بودند.

جالب آن است که اکنون دموکرات ها برای تبرئه خود از اتهام همدستی در این جنایت، مدعی هستند که مجبور به سوار شدن در ماشین جنگی سعودی بودند. چندی پیش «رابرت مالی» که اکنون نماینده آمریکا در امور ایران است، در یادداشتی که در «فارن افرز» منتشر شد، در اظهارنظری که مصداق عذر بدتر از گناه است؛ مدعی شد: مجبور بودیم این کار را کنیم تا در فرصت مناسب، فرمان را از این راننده مست بگیریم!

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه