ارسال به دیگران پرینت

کشورهای عضو اتحادیه اروپا | توافق برگزیت بررسی میشود

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت سفرای کشورهای عضو را در جریان نتیجه نهایی مذاکرات قرار داد و این توافق حالا با تمام جزئیات آن در پایتخت‌های اروپایی مورد بررسی قرار می‌گیرد. میشل بارنیه"، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت امروز (جمعه) سفیران 27 عضو اتحادیه اروپا را در جریان نتیجه نهایی مذاکرات و توافق انجام شده قرار داد. این خبر را یک سخنگوی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا ( آلمان) اعلام کرد.


کشورهای عضو اتحادیه اروپا  |  توافق برگزیت بررسی میشود

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت سفرای کشورهای عضو را در جریان نتیجه نهایی مذاکرات قرار داد و این توافق حالا با تمام جزئیات آن در پایتخت‌های اروپایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 "میشل بارنیه"، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت امروز (جمعه) سفیران 27 عضو اتحادیه اروپا را در جریان نتیجه نهایی مذاکرات و توافق انجام شده قرار داد. این خبر را یک سخنگوی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا ( آلمان) اعلام کرد.

سفیران کشورهای اروپایی بلافاصله طی نامه ای به پارلمان اروپا از تصمیم خود برای اجرای موقت توافق نامه تجاری از اول ژانویه خبر دادند.

یک دیپامات اروپایی در این باره گفت: این اجرای موقت توافق نامه زمان برای بررسی کامل و منظم پیش نویس این توافق را برای پارلمان اروپا فراهم می کند. پارلمان اروپا قبلا این مسئله را آشکار کرده بود که زمان باقی مانده تا پایان سال جاری میلادی برای تصویب توافق برگزیت بسیار کوتاه است.

توافق نامه مورد مذاکره قرار گرفته بین طرفین حالا باید با تمام جزئیات در پایتخت های کشورهای اروپایی مورد بررسی قرار گیرد.

قرار است جلسه بعدی سفرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه آینده برگزار شود و در آن واکنش ها، مسائل و اعتراضات احتمالی کشورهای عضو به این توافق مورد بحث و بررسی قرار گیرد. در این نشست راه برای امضا واستفاده موقت از این توافق از اول سال جاری میلادی باز می شود.

روند تایید توافق برگزیت در انگلیس هم آغاز شده است. برای این منظور قرار است پارلمان انگلیس در تاریخ 30 دسامبر برای یک نشست فوق العاده از تعطیلات زمستانی فراخوانده شود.

پارلمان اروپا روز پنجشنبه اعلام کرده است که توافق تجاری پسابرگزیت بین اتحادیه اروپا و بریتانیا را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد داد پیش از آنکه در سال جدید میلادی درباره تصویب نهایی آن تصمیم گیری کند.

نمایندگان انگلیس و اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه پس از چندین دور مذاکره سرانجام بر سر سازوکار روابط تجاری دوجانبه پس از پایان دوران گذار برگزیت (11 دی‌ماه) به توافق رسیدند.

توافق برگزیت حدود چهار سال و نیم بعد از همه پرسی انجام شد تا به این ترتیب به مذاکراتی طاقت فرسا و پر استرس پایا ن دهد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ضمن استقبال از این توافق گفت در 28 دسامبر درباره متن این توافقنامه با سایر اعضای کابینه خود رایزنی خواهد کرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه