ارسال به دیگران پرینت

کرملین | تلاش غرب برای بد جلوه دادن واکسن روسیه، رقابت ناعادلانه است

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه دلیل تلاش غرب برای بد جلوه دادن واکسن کرونای ساخت روسیه را فضای ناسالم رقابتی و پیشرفت‌های این کشور خواند.

کرملین  |  تلاش غرب برای بد جلوه دادن واکسن روسیه، رقابت ناعادلانه است

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه دلیل تلاش غرب برای بد جلوه دادن واکسن کرونای روسیه را رقابت ناعادلانه خواند.

وی در مصاحبه با شبکه «روسیا-۱» گفت: روسیه به طور کلی در غرب محبوب نیست. نه به این خاطر که بد است، بلکه به این خاطر که در حال خیلی خوب شدن است. خیلی ساده است، این رقابت است که همیشه عادلانه نیست.

یازدم اوت (۲۱ مردادماه) روسیه نخستین واکسن مقابله با کرونا موسوم به «اسپوتنیک وی» را که مرکز ملی ایپدمیولوژی و میکروبیولوژی «گامالیا» در حال ساخت آن بود، به ثبت رساند.

بعد از آن یک واکسن روسی دیگر ساخت مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی «وکتور» به ثبت رسید. واکسن سوم روس هم توسط مرکز علمی فدرال تحقیق و توسعه محصولات ایمنی و بیولوژیکی «چوماکوف» ممکن است به زودی به ثبت برسد.

اولین واکسن ضد کرونای ساخت روسیه بنابر اعلام شرکت سازنده تا ۹۶ درصد موفق بوده است. رئیس جمهور روسیه چندی قبل به آمادگی کشورش برای عرضه واکسن کرونا به کشورهای دیگر اشاره کرد.

«ولادیمیر پوتین» چندی قبل به سران کشورهای حاضر در نشست «جی-۲۰» گفت که روسیه آماده است تا واکسن ضد کرونای اسپوتنیک وی را به کشورهایی که به آن نیاز دارند عرضه کند. پوتین افزود که روسیه در حال آماده ساختن واکسن سوم ضد کروناست.

«سازمان جهانی بهداشت» اخیرا اعلام کرد که در حال انجام رایزنی‌هایی‌ با نهاد روسی تولیدکننده واکسن اسپوتنیک در خصوص قرار دادن این واکسن در فهرست ویژ‌ه موسوم به «محصولات مورد استفاده در شرایط اضطراری» است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه