ارسال به دیگران پرینت

فلج شدن چهره ۴ نفر از داوطلبان واکسن کرونا درآمریکا

فلج شدن چهره ۴ نفر از داوطلبان واکسن کرونا تولیدی از شرکت فایزر به اضافه افزایش چشمگیر متهمان مالی به خصوص در چکهای برگشتی، در بالای لیست پربازدیدترین اخبار قرار گرفت.

فلج شدن چهره ۴ نفر از داوطلبان واکسن کرونا درآمریکا

امید سلیمی بنی: مهمترین خبر کرونایی امروز فوت ۲۵۱ نفر از هموطنان در اثر بیماری مرگبار چینی است. ولی باید در نظر گرفت بیماری کرونا روی اخبار اقتصادی هم اثر چشمگیری داشت. در خبر مهم دیگری سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرای تهرن اعلام کرد از ابتدای بحران کرونا تا به امروز ۲۲ هزار نفر از مردم به دلیل این بیماری فوت کرده اند.

آنطور که امروز عنوان شد قانون جدید چک به صورت تدریجی و مرحله به مرحله با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی حاصل از شیوع بیماری کرونا برای مردم و کسب و کارها اجرا می‌شود.

همچنین شروع واکنش بازارهای جهانی به عمومی شدن درمان کرونا باعث شد امروز قیمت نفت افزایش چشمگیری پیدا کرد.

در اخبار منتشر شده از سوی روسها عنوان شد پس از واکسیناسیون تعدادی از آمریکایی ها در مقابل کرونا با استفاده از واکسن تولیدی شرکت فایزر، ۴ تن از داوطلبان دچار بی حسی چهره پس از تزریق واکسن شده اند. البته سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده به نظر می رسد بی حسی چهره در این داوطلبان ارتباطی با واکسن فایزر نداشته باشد.

این خبر باعث شده است تاکنون اخبار جزییات تولید واکسن کرونای وطنی هم زیاد دیده شود. هر چه که هست، حالا شاید نتوان خیلی روی واکسنهای آمریکایی در مقابل کرونا حساب باز کرد. با این وجود، وزیر بهداشت در یک همایش اعلام کرد بهترین و امن ترین کانالها را برای ورود واکسن های خارجی به کشور در نظر گرفته است. دکتر سعید نمکی در اینباره گفت: اگر قرار باشد واکسنی برای کرونا وارد شود، از مطمئن‌ترین منابع که در بیرون از این سرزمین ریسک خود را طی کرده، وارد خواهد شد.

همچنین یک پزشک متخصص بیمارهای عفونی جزییات واردات این واکسن را بیان کرد و هشدار داد اگر این پروژه مهم به درستی اجرا نشود، ممکن است ضررهای جبران ناپذیری به شهروندان وارد کند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش هم با اعلام یک خبر گفت: پرداخت کمک هزینه ۶ میلیون تومانی به دانش‌آموزان مبتلا به کرونا را منوط به ارائه تست مثبت و مدارک بیمارستانی دانش‌آموز عنوان کرد.

در خبر مهم دیگری، پلیس راهور اعلام کرد ترجیح می دهد محدودیتها و منع تردد به جای آغاز از ساعت ۲۱، در ساعت ۲۲ شروع شود. این مطلب را رئیس راهور ناجا اظهار کرد و گفت: پیشنهاد ما به وزارت کشور این است که طرح منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ به ساعت ۲۲ تغییر پیدا کند.

دعوای دیگری که امروز درباره کرونا در جریان بود، درباره واردات واکسن کرونا به صورت قانونی از طریق مرزهای هوایی بود.

پزشکان زیادی در ایران معتقدند انواع خاصی از واکسن های کرونایی در جهان تولید شده است که برخی از آنها مزیت و عده ای نیز معایبی دارند. به دلیل این اختلافات است که می توان درمان فردی بیمار را بسیار سخت‌تر از درمان بیماریهای معمول عفونت دستگاه تنفسی دانست. همچنین نگرانی از تجاری سازی انبوه واکسن کرونا و گرن شدن و نه نایاب شدن آن مطرح می شود. از جمله احتکار واکسن کرونا توسط کشورهای ثروتمند است که به عنوان مانعی برای کشورهای در حال توسعه مطرح می شود.

اخبار زیاد دیگری هم امروز درباره تاثیر آلودگی بر مرگ و میر در اثر کرونا منتشر شد که نشان می دهد هم مسئله آلودگی هوا و هم مسئله کرونا از دغدعه های اصلی مردم شمرده می شود زیرا فراگیری بسیار زیادی دارد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه