ارسال به دیگران پرینت

آمریکا درباره کاهش نیروهایش در منطقه توضیح داد.

ژنرال ارشد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت، روند کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق که برای تکمیل در اواسط ژانویه برنامه ریزی شده، منجر به محدود شدن نیروهای باقی مانده در این دو کشور و همچنین محدود شدن چگونگی کمک آمریکا به عملیاتهای آینده در آنجا خواهد شد.

آمریکا درباره کاهش نیروهایش در منطقه توضیح داد.

به گزارش پایگاه استارز اند استریپس،  ژنرال فرانک مک کنزی، ژنرال ارشد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در یک نشست مجازی ترتیب داده شده از سوی دیفنس وان گفت: ما قرار است وقتی که این کار را می کنیم بسیار با احتیاط و متمرکز باشیم.

۱۷ نوامبر کریستوفر میلر، وزیر دفاع موقت آمریکا اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور تصمیم به کاستن از نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان تا ۱۵ ژانویه یعنی پنج روز قبل از آغاز ریاست جمهوری جو بایدن رئیس جمهور منتخب گرفته است.

قرار است این کاهش نیرو سبب شود که حدود ۲۵۰۰ سرباز  در افغانستان و ۲۵۰۰ سرباز در عراق بمانند.

ژنرال مک کنزی گفت، با کمتر شدن تعداد سربازان، کار مشاوره و کمک در قبال نیروهای افغان در عملیاتهای مبارزه با تروریسم "در سطحی بالاتر" انجام خواهد شد.

وی افزود: ما باید در خصوص اینکا کجا برویم و کجا نرویم بسیار بااحتیاط و هوشمند دست به انتخاب بزنیم. و حاشیه ها کمتر خواهند بود اما ما معتقدیم این همچنان ما را قادر می سازد که ماموریت محوری خود یعنی پیشگیری از حمله داعش و القاعده به آمریکا یا دیگر کشورهای شریک از محل افغانستان را اجرا کنیم.

مک کنزی خاطر نشان کرد، آمریکا مشکلی در کاهش نیروهایش به کمتر از ۳۰۰۰ تا در افغانستان تا ژانویه شامل خارج ساختن تجهیزات اضافی نخواهد داشت. حتی با این کاهش نیرو همچنان سربازان باقی مانده با نیروهای همپیمان و شریک در اجرای ماموریتشان در افغانستان و عراق همکاری خواهند کرد.

او اظهار کرد: یک نکته که می خواهم مطرح کنم این است که شرکای ناتو و ائتلافی ما قرار است همچنان که ما حضورمان را کمتر می کنیم کنار ما باشند. در حقیقت هنگامی که ما به این رقم برسیم تعداد نیروهای ائتلافی و ناتوی بیشتری در افغانستان وجود خواهد داشت.

مک کنزی گفت، ماموریت ناتو در عراق انتظار می رود همچنان که کشورهای شریک تعداد نیروهای بیشتری به این کشور برای کار کردن با آمریکا بعد از خروج سربازان وارد می کنند، گسترش یابد.

در حالی که طالبان بعد از امضای توافق صلح در ماه فوریه حملاتش را به نیروهای آمریکایی یا ائتلاف متوقف کرده، مک کنزی گفت، همچنان درباره حملات به نیروهای افغان که همچنین منجر به تلفات غیرنظامیان شده نگرانی دارد.  او اظهار کرد که همچنان پروسه ای برای مشخص کردن اینکه آیا طالبان به داعش یا القاعده اجازه عملیات انجام دادن در داخل اراضی اش را نخواهد داد وجود ندارد.

از سوی دیگر متیو تولر، سفیر آمریکا در عراق نیز در بیانیه ای تاکید کرد که موضوع آزاد ساختن شهرهای عراق از اشغال داعش یادآور حفظ هوشیاری و اطمینان پیدا کردن از دائمی بودن شکست این گروه تروریستی و عدم بازگشت آن برای تهدید کردن دنیا است.

او در بیانیه خود به مناسبت سالروز آزادی شهرهای عراق از اشغال داعش گفت، واشنگتن هم اکنون روی یک مرحله جدید کار می کند و آن کاستن از حضور نظامی خود در عراق است اما او گفت که کشورش همچنان به تعهد خود به ایجاد یک عراق امن و با ثبات و اینکه ائتلاف بین المللی همچنان به ارائه مشورت و کمک به نیروهای عراقی به درخواست دولت عراق بپردازند ادامه خواهد داد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه