ارسال به دیگران پرینت

دادستان آیووا | از ابطال انتخابات حمایت نمی‌کنم

دادستان آیووا شامگاه پنج‌شنبه اعلام کرد نمی‌تواند از دادخواست انتخاباتی تگزاس که خواستار ابطال آرای میلیون‌ها آمریکایی است، حمایت کند.


دادستان آیووا  |  از ابطال انتخابات حمایت نمی‌کنم

دادستان آیووا شامگاه پنج‌شنبه اعلام کرد نمی‌تواند از دادخواست انتخاباتی تگزاس که خواستار ابطال آرای میلیون‌ها آمریکایی است، حمایت کند.

تام میلر در بیانیه مطبوعاتی خود که در مخالفت با حرکت جمهوری‌خواهان برای ابطال نتایج انتخاباتی چهار ایالت جورجیا، ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا صادر شده، آمده است: ما از بسیاری از رای‌دهندگان در مورد ابراز حمایت و همچنین مخالفت با دادخواست دادستان کل تگزاس در مورد به چالش کشیدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری در چهار ایالت شنیده‌ایم.

وی ادامه داد: صدای شما با صدای بلند و واضح شنیده شده است. نظرات شما برای ما مهم است. همچون همیشه، باید اجازه دهیم قانون ما را در تصمیم‌گیری راهنمایی کند.

دادستان کل ایالت آیوا اضافه کرد: همانطور که گفتم ، من در یک نشست حمایت از این دادخواست شرکت نمی‌کنم، زیرا انتخابات ۲۰۲۰ با انصاف و ایمنی توسط مقامات انتخاباتی هر دو حزب انجام شد. من همچنان به صحت انتخابات ایالات متحده ایمان دارم. من نمی توانم از یک دادخواست پشتیبانی کنم که آرای میلیون‌ها آمریکایی را باطل می‌کند.

میلر با اشاره به درخواست برخی ایالت‌ها از وی برای حمایت از شکایت آنها در دیوان عالی، اظهار کرد: قانون اساسی اجازه تفسیر به دادگاه‌های ایالتی برای انتخاب برگزینندگان نداده و اقدام معقول ایالت‌ها برای برگزاری انتخابات در شرایط همه‌گیری، تقلب گسترده‌ای ایجاد نکرده است.

وی یادآور شد: در زمینه "دادگاه یاری" هم نیازمند موافقت فرماندار هستیم که آن را نپذیرفته است.صرف نظر از تعامل آیووا، دیوان عالی آمریکا به این دادخواست توجه لازم را خواهد داشت.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه