ارسال به دیگران پرینت

لیندسی گراهام: ترامپ در دوران بایدن «رئیس‌جمهور در سایه»خواهد بود

یک سناتور جمهوریخواه ایالات متحده پیش بینی کرد که کنترل و سلطه «دونالد ترامپ» در عرصه سیاسی آمریکا در دوره رئیس جمهور بعدی این کشور به قوت خود باقی خواهد ماند.

لیندسی گراهام: ترامپ در دوران بایدن «رئیس‌جمهور در سایه»خواهد بود

«لیندسی گراهام» سناتور ایالت کارولینای جنوبی آمریکا می‌گوید که کنترل «دونالد ترامپ» بر حزب جمهوریخواه و بخش وسیعی از پایگاه انتخاباتی این حزب، کار قانونگذاران جمهوریخواه را برای حمایت از قوانینی که مورد مخالفت ترامپ هستند، دشوار خواهد کرد.

از این رو، این سناتور آمریکایی پیش بینی می‌کند که کنترل دونالد ترامپ بر عرصه سیاسی آمریکا در دوره ریاست جمهوری «جو بایدن» نامزد مدعی پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا ادامه یابد و عملاً این نامزد شکست خورده را به «یک رئیس جمهور در سایه» تبدیل کند.

این در حالی است که ترامپ همچنان بر ادعاهای خود مبنی بر پیروزی در انتخابات و اجرای طرح‌هایی برای برگزاری «گردهمایی مخالفان» در روز برگزاری مراسم تحلیف بایدن پافشاری می‌کند.

نکته قابل توجه آن است که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ به رغم آنکه هم در کسب آرای عمومی و هم آرای الکترال شکست خورد، ۷۴ میلیون رأی به خود اختصاص داد که حدود ۱۲ میلیون رأی بیشتر از تعداد آرای او در انتخابات ۲۰۱۶- با ۶۲ میلیون رأی- بود و همچنین بالاترین تعداد آرای کسب شده توسط یک نامزد مغلوب در انتخابات را در تاریخ آمریکا به نام خود ثبت کرد.

این افزایش سهم از آرای عمومی سبب شد که ترامپ سودای رقابت مجدد در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا را در سر بپروراند.

لیندسی گراهام در گفتگو با نشریه آتلانتیک که اوایل این هفته منتشر شد، بدون تأیید پیروزی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا گفت که «ترامپ بر حزب جمهوریخواه کنترل و سلطه دارد».

گفتنی است که گراهام در زمره سیاستمداران و مقامات جمهوری‌خواهی است که تاکنون از تأیید شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰، دستکم به طور علنی، سرباز زده است. وی در بخشی دیگر از این گفتگو می‌گوید: «چنانچه او [ترامپ] با هر کار بایدن [که انجام می‌دهد] مخالفت کند، متحد کردن جمهوری‌خواهان دشوار خواهد بود».

این سناتور جمهوریخواه در ادامه می‌افزاید که «اگر او [ترامپ] به نحوی موافقت کند، انجام امور آسان‌تر خواهد شد. به شیوه‌های بسیار، او یک رئیس جمهور در سایه خواهد بود».

گفتنی است که ایده وجود یک «رهبر در سایه» که در نظام‌های پارلمانی کشورهایی همچون انگلیس امری شناخته شده است، در عرصه سیاسی ایالات متحده امری بی سابقه بشمار می‌رود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه