ارسال به دیگران پرینت

واکنش منفی روسیه به مصوبه برجامی مجلس | ایران مسئولیت پذیری نشان دهد

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه از ایران خواست "حداکثر مسئولیت" را در حفظ توافق هسته‌ای بزرگ سال ۲۰۱۵ با قدرت‌های جهانی نشان دهد. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، پس از اعلام این خبر که ایران قصد دارد سانتریفیوژهای پیشرفته را در سایت اصلی غنی سازی هسته ای خود در نطنز نصب کند، گفت: " ما از طرف ایرانی می‌خواهیم تا ریسک بیشتری نکند و رویکردی مسئولانه نشان دهد. "یابکوف افزود: "ما معتقدیم که نشان دادن حداکثر مسئولیت در این شرایط ضروری است. "


واکنش منفی روسیه به مصوبه برجامی مجلس  |   ایران مسئولیت پذیری نشان دهد

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه از ایران خواست "حداکثر مسئولیت" را در حفظ توافق هسته ای بزرگ سال 2015 با قدرت های جهانی نشان دهد.

مسکو تایمز؛ در اوایل این هفته ایران اعلام کرد که قصد دارد سانتریفیوژهای پیشرفته را در سایت اصلی غنی سازی هسته ای خود در نطنز نصب کند و این امر نگرانی دولت های فرانسه، آلمان و انگلیس را برانگیخت.

این سه کشور اروپایی گفتند که این طرح مغایر با توافق هسته ای ایران است، توافقنامه ای که در سال 2015 رسماً تحت عنوان برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام شناخته شده است.

خبرگزاری روسی ریانووستی روز چهارشنبه به نقل از سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، نوشت: " ما همچنین از طرف ایرانی می خواهیم تا ریسک بیشتری نکند و رویکردی مسئولانه نشان دهد."

ریابکوف افزود: "ما معتقدیم که نشان دادن حداکثر مسئولیت در این شرایط ضروری است."

برجام در سال 2015 توسط ایران و چندین قدرت جهانی ( چین، ایالات متحده، فرانسه، انگلیس، روسیه و آلمان) امضا شد و فعالیت های هسته ای تهران را در ازای کاهش تحریم های بین المللی تحت کنترل درآورد.

این توافق از زمان خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده از آن در سال 2018 و اعمال مجدد تحریم های فلج کننده یک جانبه علیه ایران، در آستانه سقوط بود.

ایران در ماه مه سال گذشته چندین تعهد خود را به تلافی اقدامات آمریکا، متوقف کرده است.

پس از اعلام آمادگی جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده برای بازگشت به برجام، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه گفت که تهران به محض اینکه سایر طرف های برجام تعهدات خود را اجرا کنند، این توافقنامه را به طور کامل رعایت می کند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه