ارسال به دیگران پرینت

موضوع گفت و گوی تلفنی دیپلمات های ارشد روسیه و فرانسه درباره چه بود ؟

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه با «فیلیپ اررا» مدیر کل امور سیاسی و مسائل امنیتی وارت خارجه فرانسه روز جمعه درباره موضوعات مختلف از جمله توافق هسته ای با ایران (برجام) گفت و گو کرد. روسیه و فرانسه عضو گروه ۱+۴ هستند که برای اجرای برجام و ایجاد توازن در آن ازنظر تعهدات و حقوق ایران در چارچوب این توافق بین المللی تلاش می کنند.

موضوع گفت و گوی تلفنی دیپلمات های ارشد روسیه و فرانسه درباره چه بود ؟

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه با «فیلیپ اررا» مدیر کل امور سیاسی و مسائل امنیتی وارت خارجه فرانسه روز جمعه درباره موضوعات مختلف از جمله توافق هسته ای با ایران (برجام) گفت و گو کرد.

 وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: ریابکوف و اررا در این تماس تلفنی، مسائل مهم از جمله برجام ،کنترل تسلیحات و ثبات راهبردی ، دورنمای اجرای پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی یا استارت-۲ و پیمان آسمان های باز را بررسی کردند.

پیمان آسمان‌های باز توافقنامه‌ای بین ۳۴ کشور جهان درباره پرواز هواپیماهای تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده است که در سال ۲۰۰۲میلادی به امضا رسید و آمریکا یک هفته پیش از آن خارج شد و مدت اعتبار پیمان استارت-۲ بین روسیه و آمریکا نیز روز ۵ فوریه ۲۰۲۱ ( بهمن ماه ) بسر می رسد و مسکو برای تمدید این پیمان تلاش می کند.

ریابکوف و اررا در ادامه گفت و گوی تلفنی به تبادل نظر درخصوص وضعیت پیرامون برجام برای حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران پرداختند.

روسیه و فرانسه عضو گروه ۱+۴ هستند که برای اجرای برجام و ایجاد توازن در آن ازنظر تعهدات و حقوق ایران در چارچوب این توافق بین المللی تلاش می کنند.

دیپلمات های روسیه و فرانسه درخصوص رویکردهای برای تامین امنیت اروپا در شرایط توقف اجرای پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد گفت و گو و تبادل نظر کردند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه