ارسال به دیگران پرینت

بایدن | فرایند شمارش آرا در حال انجام است و شکی ندارم که پیروز انتخابات خواهم شد

جو بایدن عصر پنج‌شنبه در یک نطق تلویزیونی با اشاره به حدود ۲۴۰ هزار جان باخته ناشی از کرونا، بر لزوم شمارش همه آرا تاکید کرد. نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری که به همراه سناتور کامالا هریس سخن می‌گفت، ادامه داد: من و سناتور نسبت به جایگاهی که قرار گرفته‌ایم احساس خوبی داریم، شکی نداریم پس از آنکه همه آرا شمارش شود، من و سناتور هریس پیروز اعلام خواهیم شد. بایدن از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و اضافه کرد: فرایند شمارش آرا در حال کار است و ما به زودی آگاه خواهیم شد.

بایدن  |   فرایند شمارش آرا در حال انجام است و شکی ندارم که پیروز انتخابات خواهم شد

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت در صورت اتمام شمارش همه آرا، او و سناتور کامالا هریس به عنوان پیروز، اعلام خواهند شد.

 جو بایدن عصر پنج‌شنبه در یک نطق تلویزیونی با اشاره به حدود ۲۴۰ هزار جان باخته ناشی از کرونا، بر لزوم شمارش همه آرا تاکید کرد.

وی افزود: این چیزی است که اکنون داریم مشاهده می‌کنیم. دموکراسی به هم ریخته است، نیازمند صبر است.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری که به همراه سناتور کامالا هریس سخن می‌گفت، ادامه داد: من و سناتور نسبت به جایگاهی که قرار گرفته‌ایم احساس خوبی داریم، شکی نداریم پس از آنکه همه آرا شمارش شود، من و سناتور هریس پیروز اعلام خواهیم شد.

بایدن از مردم خواست تا آرامش خود را حفظ کنند و اضافه کرد: فرایند شمارش آرا در حال کار است و ما به زودی آگاه خواهیم شد.

انتخابات ریاست جمهوری، مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی مجلس سنا، به همراه انتخابات مقامات محلی روز سه‌شنبه ۱۳ آبان ماه به پایان رسید و بلافاصله پس از آن شمارش آرا آغاز شد.

از آنجا که آمریکا درگیر همه‌گیری کرونا است، در این دوره رقبت بیشتری به انتخابات پستی وجود داشت و همین مساله باعث شده است تا شمارش آرا در برخی از ایالت‌ها با تاخیر مواجه شود. 

در حال حاضر چهار ایالت پنسیلوانیا، نوادا، کارولینای شمالی و جورجیا در حال شمارش آرای خود هستند. اگرچه در ایالت آریزونا الکترال‌ها به نفع بایدن مطرح شده است اما هنوز شمارش ادامه دارد. در آلاسکا هم با و جود اینکه ترامپ از بایدن جلوتر است، اما هنوز نتیجه قطعی اعلام نشده است.

بر اساس اظهارات فرمانداران این ایالت‌ها، نتایج روز جمعه به وقت محلی اعلام خواهد شد.

با وجود اختلاف در پنسیلوانیا و جورجیا، آرای جو بایدن در حال افزایش است. در نوادا فعلا بایدن پیشتاز است و پیش‌بینی‌ها از تداوم آن حکایت دارند.

تا این لحظه، برای بایدن ۲۶۴ رای الکترال و برای ترامپ ۲۱۴ رای منظور شده است. برای برنده شدن در انتخابات، حداقل ۲۷۰ رای الکترال لازم است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه