ارسال به دیگران پرینت

جدال آغاز شد: ترامپ «ایمی برت» را معرفی کرد

با معرفی «ایمی کانی برت» به عنوان کاندیدای پیشنهادی ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا، جو بایدن وارد میدان شد و از سنا خواست پیش از انتخابات، انتخاب وی را تایید نکند.

جدال آغاز شد: ترامپ «ایمی برت» را معرفی کرد

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا «ایمی کانی برت» را به عنوان کاندیدای پیشنهادی خود برای عضویت در دیوان عالی آمریکا معرفی کرد.

دقایقی پس از آنکه ترامپ برت را به عنوان جانشین «روث بیدر گینزبرگ» قاضی فقید دیوان عالی آمریکا معرفی کرد، «جو بایدن» از سنا خواست پیش از انتخابات 2020، انتخاب وی را تایید نکند.

فایننشال تایمز نوشت: درصورت تایید این انتخاب از سوی مجلس سنا، برت یکصد و پانزدهمین قاضی و همچنین پنجمین قاضی زن در این منصب خواهد بود.

ایمی برت 8 روز پس از مرگ گینزبرگ، قاضی لیبرال دیوان عالی آمریکا و 38  روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی شد.

وی که 48 سال سن دارد جوان‌ ترین عضو این محفل قضایی مادام العمر در آمریکا به شمار خواهد رفت.

این در حالی ست که جمهوری خواهان مجلس سنا نیز اظهار داشتند که آنها سریعا برای تایید خانم برت پیش از برگزاری انتخابات سوم نوامبر (13 آبان) اقدام خواهند کرد. 

دونالد ترامپ در سخنانی در کاخ سفید گفت که این سومین قاضی است که او در دوران چهارساله ریاست جمهوری خود برای دیوان عالی آمریکا معرفی می کند.

 

Barrett-3-1100x733

 

او یاد روث بیدر گینزبرگ که هفته گذشته در سن 87 سالگی درگذشت گرامی داشت.

ترامپ پیش بینی کرد که سنای آمریکا بدون هرگونه جنجالی و خیلی سریع ایمی برت را تایید خواهد کرد زیرا این نگرانی وجود دارد که دادگاه باید نتیجه انتخابات مورد مناقشه را قضاوت کند.

 

ترامپ برت

 

ترامپ پیش از این از جمهوری خواهان در سنای آمریکا خواسته است که هرچه سریع تر و پیش از انتخابات ریاست جمهوری در سوم نوامبر به کاندیدای پیشنهادی او رای بدهند.

ایمی برت نیز در سخنانی تاکید کرد روث بیدر گینزبرگ با حضور خود در دیوان عالی باعث شکستن سقف شیشه ‌ای پیش روی زنان در جامعه شد.

وی در ادامه به تشریح دیدگاه خود در خصوص پایبندی به متن قانون اساسی تاکید کرد و گفت: قضات دیوان عالی قانونگذار نیستند.

ایمی برت در دو هفته آینده در سنای آمریکا حضور خواهد یافت تا روند رسمی تایید خود توسط کنگره را آغاز کند.

چند دقیقه پس از اعلام رسمی  برت از سوی ترامپ برای دیوان عالی آمریکا، بایدن سریعا نسبت به این اقدام واکنش نشان داد و از مجلس سنا خواست تا پایان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای مطرح شده ترامپ را تایید نکند. 

بایدن در بیانیه ای اظهار داشت: مردم آمریکا می‌ دانند که تصمیمات دادگاه عالی آمریکا بر زندگی روزمره آنها تاثیر می‌ گذارد. قانون اساسی ایالات متحده طوری طراحی شده که به رای دهندگان این فرصت را می ‌دهد تا صدای خود را به افرادی که در دادگاه هستند برسانند.

بایدن افزود: مجلس سنا نباید برای پر کردن جای خالی در دیوان عالی تا زمانی که مردم آمریکا رئیس جمهور و کنگره بعدی خود را انتخاب نکرده‌ اند، اقدامی انجام دهد. 

دموکرات‌ ها می‌گویند به دلیل نزدیکی زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری می ‌بایست این فرد پس از انتخابات و توسط رئیس جمهور آینده معرفی شود.

در صورت تایید برت در مجلس سنا، یک مسیحی کاتولیک جایگزین گینزبرگ متوفی که یک یهودی بود، خواهد شد و موازنه قدرت در 9 کرسی دیوان عالی آمریکا هرچه بیشتر به سمت جناح راست متمایل می‌ شود؛ مکانی که در صورت به مجادله کشیدن شدن نتایج آرای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، قادر خواهد بود به نفع ترامپ عمل کند.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه