ارسال به دیگران پرینت

افزایش کرونا در فرانسه | اعلام تعطیلی حدود ۱۲۰ مدرسه در مناطق آلوده به کرونا

رئیس جمهوری فرانسه در حالی که طبق آخرین نظرسنجی‌ها، ۶۴ درصد مردم فرانسه نگران شیوع کرونا در این کشور هستند نسبت به تداوم این بحران در هفته‌ها و ماه‌های آتی هشدار داد.

افزایش کرونا در فرانسه  |   اعلام تعطیلی حدود ۱۲۰ مدرسه در مناطق آلوده به کرونا

شبکه رادیویی «اوروپ ۱» فرانسه روز چهارشنبه گزارش داد: طبق برنامه دولت، هر کدام از وزارت‌خانه‌ها در صورت بروز بحران، یک برنامه تداوم فعالیت‌ها را دارد. دولت تاکید می‌کند که برای مدت معینی بسیج شود. «امانوئل مکرون» عصر سه‌شنبه گفت: این بحران می‌تواند «هفته‌ها» حتی «ماه‌ها» تد اوم داشته باشد.

طبق نظرسنجی که روز چهارشنبه توسط «هافینگتون پست» منتشر شد، ۶۴درصد فرانسوی‌ها می‌گویند که نگران وضعیت موجود در کشورشان {از بابت میزان مبتلایان به کرونا و جان‌باختگان} هستند. این در حالی است که ۳۴درصد دیگر از آنها این نگرانی را ندارند.

این رسانه با اشاره به نگرانی دو سومی مردم فرانسه از شیوع کرونا می‌نویسد: رقمی که جای تعجب ندارد؛ جمعیتی که سالمندان بسیاری دارد. ۷۰درصد افراد بالای ۵۵ سال این کشور در مقابل ۵۸درصد جمعیت ۱۸ تا ۳۴ ساله می‌گویند که نگران هستند.  

احتمال نفوذ کرونا به کابینه دولت فرانسه

شبکه رادیویی اورپ ۱ گزارش می‌کند که در پیرامون رئیس جمهوری فرانسه برای کاهش خطرات آلودگی به ویروس کرونا، "پروتکل مراقبت" در نظر گرفته و  برنامه «تداوم فعالیت‌ها» در زمان بروز بحران برای وزارتخانه‌ها تهیه شده است.

یکی از نزدیکان امانوئل مکرون می‌گوید ممکن است یک وزیر یا نماینده مجلسی بیمار شود، همه چیز را باید پیش‌بینی کرد.

افزایش مبتلایان به کرونا در فرانسه به ۲۱۲ نفر

روز دوشنبه با تایید فوت دو نفر دیگر در فرانسه(مردی ۹۲ساله در «موربیان» و زنی ۸۹ساله در «اوآز»)، ‌تعداد قربانیان ابتلا به کرونا در این کشور به ۴ نفر رسید.

به نوشته روزنامه «لو پاریزین»، تاکنون در این کشور طبق آخرین گزارش وزیر بهداشت این کشور، ۲۱۲ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

بر اساس تازه‌ترین آمار، از مجموع ۹۲هزار و ۷۲۲ مورد ابتلا در ۷۷کشور و قلمرو در جهان، سه هزار و ۱۵۵ نفر بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

تشکیل نشست ویژه شورای دفاع فرانسه برای کرونا

این روزنامه فرانسوی همچنین از تشکیل نشست ویژه شورای دفاع فرانسه در صبح روز چهارشنبه با حضور رئیس جمهوری این کشور خبر داد.

قیمت بالای مواد بهداشتی در فرانسه

به دنبال شیوع کرونا در جهان و میزان مبتلایان به این ویروس که نگرانی‌های وسیعی در بین مردم جهان ویژه اروپا و آمریکا ایجاد کرده و منجر به هجوم آنها به فروشگاه‌ها برای تهیه مواد بهداشتی، ضد عفونی کننده، ماسک و همچنین مواد غذایی شده، ژل‌های ضدعفونی‌کننده دست در این کشور کمیاب شده است؛ به گونه‌ای که هر کدام به قیمت ۳۰یورو به فروش می‌رسد.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به دنبال شیوع ویروس کرونا از واهمه نایاب شدن و کمبود مواد مصرفی اعم از خوراکی و بهداشتی به فروشگاه‌های بزرگ در این کشورها هجوم آورده‌اند.

مقامات بهداشت فرانسه روز سه شنبه اعلام کردند که به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، تعداد دو هزار ماسک جراحی در بیمارستانی در شهر مارسی مورد سرقت قرار گرفته است. ماسک‌های دزیده شده برای بخشی از بیمارستان بودند که تنها کارکنان و بیمارانی جراحی شده به آنان دسترسی داشتند.  

«امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه هم سه‌شنبه شب اعلام کرد که دولت تمام انبار و تولید ماسک‌های بهداشتی را بدنبال انتشار ویروس کرونا مصادره کرده است.

افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به ویروس کرونا و جان‌باختگان ناشی از ابتلا به این ویروس در فرانسه، سبب شده این کشور وضعیت اضطراری اعلام کند.

با وجود این که وزیر آموزش و پرورش فرانسه روز دوشنبه اعلام کرده بود، ویروس کرونا اکنون در سراسر کشور در گردش است و دلیلی برای محدود کردن ترددهای افراد مستقر در مناطق درگیر با ویروس کرونا وجود ندارد، مقامات روز سه‌شنبه با اعلام تعطیلی حدود ۱۲۰ مدرسه در مناطق آلوده به کرونا، از احتمال تعطیل شدن مدارس بیشتری در روزهای آتی خبر دادند.

مقام‌های پاریس همچنین همه سفرهای دانش‌آموزی به خارج از فرانسه را لغو کرده و تجمع بیش از پنج هزار نفر در محیط‌های سربسته را ممنوع اعلام کرده‌اند.

همچنین به نوشته نیویورک تایمز، سازمان جهانی بهداشت امروز - چهارشنبه - تایید کرد که کرونای جدید( Covid-۱۹ ) کشنده تر از آنفولانزای فصلی است، اما به راحتی انتقال نمی‌یابد.

بنا به  اعلام این سازمان، میزان مرگ و میر جهانی بر اثر ابتلا به این ویروس، به ۳.۴ درصد رسیده است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه