ارسال به دیگران پرینت

اصلاح پلیس نیویورک برای مقابله با نژادپرستی

این اصلاحات به پایان استفاده بیش از حد پلیس از زور و تعصب نژادی تا پایان سال 2021 در کلانتری‌ها منجر خواهد شد.

اصلاح پلیس نیویورک برای مقابله با نژادپرستی

"اندرو کومو" فرماندار ایالت نیویورک آمریکا در یک فرمان ویژه خواستار اصلاحات بنیادی در صدها اداره پلیس در سراسر این ایالت شده است.

 در روزهای گذشته و پس از شکل‌گیری اعتراضات جهانی در پی مرگ "جورج فلوید" سیاه‌پوست در شهر "مینیاپلیس" آمریکا، مقامات ایالتی و فدرال این کشور خواستار ایجاد تکنیک‌های بازدارنده پلیس و حتی اصلاح بودجه و ساختارهای آن شده‌اند.

یک افسر پلیس در شهر "مینیاپلیس" آمریکا با قرار دادن زانوی خود بر گردن یک سیاهپوست باعث مرگ وی شد.

فرماندار نیویورک نیز در دستوری ویژه قانونی را برای اصلاح اساسی نیروهای پلیس امضا کرد.

کومو فرماندار ایالت نیویورک در این باره تهدید کرد: از این پس بودجه مراکز پلیسی که به این اصلاحات توجه نکنند قطع خواهد شد. این اصلاحات به پایان استفاده بیش از حد پلیس از زور و تعصب تا آوریل سال 2021 در مراکز و ماموریت‌های منجر خواهد شد.

"اندرو کومو" فرماندار نیویورک قانون جدیدی را برای اصلاح پلیس نیویورک امضا کرد- مادران دو سیاه پوست نیویورکی که در سال‌های گذشته در مواجه با پلیس آمریکا کشته شدند نیز در کنار فرماندار ایالت نیویورک حضور داشتند/ عکس:AP

اصلاح قانون نیویورک برای پلیس

کومو اعلام کرد که این دستورالعمل جدید شهرداری‌ها و مراکز پلیس را برای نبرد با نژادپرستی سیستماتیک "احیا و نوسازی" خواهد کرد.

کومو پس از مرگ جورج‌فلوید سیاه‌پوست و شکل‌گیری تظاهرات گسترده اعلام کرد: این کار باید در تمامی مراکز پلیس این کشور اجرایی شود.

او صحبت‌های خود را در کنار مادران "اریک گارنر" و "شن بل" که به دلیل رفتار پلیس نیویورک کشته شدند، ایراد کرد.

اریک گارنر در سال 2014 در محله "استین آیلند" نیویورک توسط یک افسر پلیس کشته شد. افسر پلیس با نشستن بر روی سینه و فشردن گلوی این مرد سیاه پوست و باعث خفگی او شد.  او نیز در حال مرگ جمله "نمی‌توانم نفس بکشم" را ادا کرد. این جمله از آن زمان به عنوان یک شعار در تظاهرات‌های مربوط به جنبش "زندگی سیاهان مهم است" مطرح شد.

فلوید 46 ساله سیاه‌پوست نیز در آخرین دقایق زندگی خود خطاب به افسر سفیدپوست پلیسی که زانویش را به مدت 9 دقیقه روی گردن او گذاشته بود، گفت: لطفا، نمی‌توانم نفس بکشم،".

ترامپ نیز در روزهای گذشته اعلام کرد که با تکنیک فشار دادن گلو از سوی پلیس موافق است.

با این وجود معترضان همچنان در خیابان‌های آمریکا تظاهرات می‌کنند. در روز گذشته (جمعه) صدها نفر در برابر برج ترامپ تجمع کردند و پس از آن به سمت شمال نیویورک راهپیمایی کردند.

آنها شعارهای هفته‌های گذشته را اعلام کردند و خواستار اجرای عدالت برای فلوید و رسیدگی بیشتر به زندگی سیاهان شدند. آنها در شعارهای خود خواستار "برکناری پلیس‌های نژادپرست" شدند. معترضان تاکید کردند که تا برآورده شدن خواسته‌هایشان به تجمعات مسالمت‌آمیز ادامه خواهند داد.

به گزارش شاهدان عینی تظاهرات روز گذشته با تعداد کمتری برگزار شده و انتظار می‌رود در روز تعطیلات آخر هفته میلادی شرکت تعدا بیشتری از معترضان ابعاد بزرگتری به خود بگیرد.

با این وجود در هفته‌های گذشته برخی از انتظارات معترضان برآورده شده و برخی از قوانین ایالتی در جهت خواسته‌های معترضان تغییر کرده است. برای معترضان این میزان از تغییرات کافی نیست و آنها برای احیای حقوق بیشتر به جنبش "جان سیاهان مهم است" ادامه می‌دهند.

در هفته گذشته نیز مقامات شورای شهر مینیاپلیس، از منحل کردن پلیس و ایجاد تشکیلات موازی جامعه محور و حضور مردم در محلات خبر دادند. آنها قانون انحلال پلیس را تصویب کرده و مقدمات قانونی برای ایجاد ساختارهای مردم محور را بررسی می‌کنند.

پلیس شهر نیویورک یکی از بزرگترین نهادهای اجرای قانون در آمریکاست و هر تغییر در ساختار آن می‌تواند در تغییرات اساسی در کل آمریکا موثر باشد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه