ارسال به دیگران پرینت

قتل یک سیاه‌پوست توسط پلیس در آمریکا جنجال به پا کرد

پلیس از گاز اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان در مینه‌سوتا استفاده کرد.

 قتل یک سیاه‌پوست توسط پلیس در آمریکا جنجال به پا کرد

پلیس در ایالت مینه‌سوتا از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی برای متفرق کردن هزاران نفری که در اعتراض به قتل خشونت‌آمیز یک سیاه‌پوست تجمع کرده بودند استفاده کرد.

انتشار فیلمی از برخورد خشونت‌آمیز یک افسر پلیس سفیدپوست با یک مظنون سیاه‌پوست خشم تظاهرات‌کنندگان را به‌همراه داشت. در آن ویدئو، پلیس به دستان شهروند سیاه‌پوست دستبند زده و او را به حالتی که صورتش روی زمین قرار گرفته روی زمین نشانده است.

رسانه‌های آمریکا به‌ نقل از شاهدان عینی گزارش داده‌اند فرد سیاه‌پوست بارها به افسر پلیس گفته که قادر به نفس کشیدن نیست. او در راه انتقال به بیمارستان جانش را از دست داد.

گزارش‌ها حاکی است انتشار ویدئوی مربوط به رفتار پلیس با این مظنون باعث تجمع هزاران نفر مقابل اداره پلیس شهر مینه‌پولیس شد. پلیس از گاز اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان استفاده کرد.

معترضان پلاکارت‌هایی در دست داشتند که رویشان نوشته شده بود من نمی‌توانم نفس بکشم و افسر پلیس قاتل کوکلاس‌کلان را زندانی کنید.

جاکوب فری شهردار میناپولیس در یک کنفرانس خبری درباره مرگ این شهروند سیاهپوست گفت: این مسئله روشن است که مرگ این مرد در بازداشت پلیس غیرقابل توجیه است و مسائل نژادی یک عامل اصلی بوده است. سیاهپوست بودن در آمریکا نباید یک عامل برای محکوم شدن به مرگ باشد.

 

 

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه