ارسال به دیگران پرینت

شورای شهر مینیاپولیس طرح منحل کردن اداره پلیس این شهر را اعلام کرد

شورای شهر مینیاپولیس آمریکا که با ماجرای قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست به دست پلیس سفید پوست آمریکایی، جرقه اعتراض‌های سراسری علیه نژادپرستی در آمریکا را موجب شد، قصد منحل کردن اداره پلیس این شهر را دارند؛ تصمیمی که با مخالفت شهردار این شهر روبرو شده است.

شورای شهر مینیاپولیس  طرح منحل کردن اداره پلیس این شهر را اعلام کرد

تارنمای خبری واشنگتن پست روز دوشنبه با انتشار این خبر نوشت: ۹ نفر از اعضای شورای شهر مینیاپولیس  طرح منحل کردن اداره پلیس این شهر را اعلام کردند اما تاکنون زمان مشخص و اقدام قاطعی دراین زمینه را تعیین نکردند.

این گزارش می افزاید: اما این عده اعلام کردند که آنها مصمم به برداشتن گام هایی برای خاتمه دادن به برخوردهای خشونت آمیز نیروهای مجری قانون (پلیس) آمریکا را دارند.

واشنگتن پست گزارش داد: روز گذشته (یکشنبه) ۹ نفر از ۱۲ عضو شورای شهر مینیاپولیس با اکثریت از عزم  و تعهد این شورا بر انحلال اداره پلیس این شهر که اقدام مجریان قانونی آن اداره منجر به قتل شهروند سیاهپوست در پنجم خردادماه شد، خبر دادند.

بنابراین گزارش «لیزا بِندِر» (Lisa Bender) رئیس شورای شهر مینیاپولیس دراین باره خطاب به شهروندان این شهر گفت: ما اینجا هستیم برای آنکه صدای شما را بشنویم، اینجا هستیم به این خاطر که جورج فلوید به دست پلیس مینیاپولیس به قتل رسید، ما اینجا هستیم برای آنکه در اینجا، در مینیاپولیس و در تمامی سرزمین آمریکا سیستم موجود پلیس کاملا مشخص است که در راستای امن نگاه داشتن جامعه نیست؛ تلاش های ما برای ایجاد اصلاحات (در سیستم پلیس) ناکام مانده است.

واشنگتن پست نوشت: اعلام اعضای شورای شهر مینیاپولیس  برای انحلال اداره پلیس این شهر پس از آن صورت می گیرد که بسیاری از اعضای این شورا  اعتماد کامل خود  به اداره پلیس این شهر را از دست داده اند.

شهردار مینیاپولیس اعلام شورای شهر را رد کرد

شبکه خبری فاکس نیوز نیز دراین رابطه گزارش داد: اما «یاکوب فری» (Jacob Frey) شهردار شهر مینیاپولیس تصمیم شورای این شهر مبنی بر منحل کردن اداره پلیس را رد کرد.

بنابراین گزارش شهردار شهر مینیاپولیس روز گذشته (یکشنبه) ساعاتی پس از تصویب قاطع شورای شهر دراین مورد، تصریح کرد که وی از برچیده شدن نیروهای پلیس این شهر حمایت نمی کند.

فاکس نیوز درادامه گزارش داد: جمعیتی از معترضان که در مقابل خانه شهردار مینیاپولیس تجمع کرده بودند درمورد اظهارات وی فریاد زدند: این (انحلال اداره پلیس )  ربطی به تو ندارد، به خانه ات برگرد.

اعتراض‌ها به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست چهل و شش ساله آمریکایی توسط  «درک شووین» (Derek Chauvin,) پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا وارد سیزدهمین شب خود شده و رسانه‌های آمریکایی، گستردگی این اعتراض‌ها را با تظاهراتی مقایسه می‌کنند که در سال ۱۹۶۸ در پی ترور «مارتین لوترکینگ» رخ داد.

واکنش‌های خشم‌آلود به قتل فلوید ترامپ را با یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ریاست جمهوری‌اش مواجه کرده است.

او خواستار سرکوب اعتراضات شده بود بطوریکه شبکه تلویزیونی سی ان ان ۱۸ خرداد ماه فاش کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا خواستار استقرار ۱۰ هزار نیروی ارتش در شهرهای مختلف این کشور برای سرکوب اعتراض‌ها بوده است.

بنابراین گزارش «مارک اسپر» وزیر دفاع و «مارک میلی» رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا با این تصمیم ترامپ مخالفت کردند؛ اسپر با وجود مخالفت با نظر ترامپ، یکهزار و ۶۰۰ نیروی ارتش را به واشنگتن پایتخت آمریکا اعزام کرد اما ۵ هزار نیروی گارد ملی حاضر در آن منطقه نیازمند کمک این نیروها برای سرکوب ناآرامی‌ها نشدند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه