ارسال به دیگران پرینت

مسکو گوگل را ۳ میلیون روبل جریمه کرد

روسیه روز پنجشنبه گوگل را به دلیل نقض قوانین مربوط به اطلاعات شخصی مبلغ ۳ میلیون روبل (معادل با ۴۱۱۰۷ دلار آمریکا) جریمه کرد.

 مسکو گوگل را ۳ میلیون روبل جریمه کرد

دادگاه منطقه‌ای «تاگانسکی» در مسکو امروز پنجشنبه (۲۹ جولای/۷ مرداد) با اعلام این موضوع گفت این نخستین جریمه گوگل در ارتباط با این جرم است.

خبرگزاری انگلیسی رویترز نوشته گوگل این جریمه را تأیید کرده اما از اظهارنظر بیشتر در خصوص آن خودداری کرده است.

اعمال این جریمه در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان روسیه و شرکت‌های بزرگ فناوری در ماه‌های گذشته اتفاق افتاده است.

روسیه به طور متناوب شرکت‌های بزرگ فناوری را به دلیل ارتکاب جرائمی مانند خودداری از حذف مطالب ممنوعه تحت جریمه قرار داده و در تلاش است آنها را متقاعد کند اقدام به افتتاح دفتر در روسیه کنند.

سازمان فدرال «نظارت بر ارتباطات، اطلاعات، فناوری و رسانه‌های عمومی روسیه»ماه پیش هشدار داد ممکن است گوگل را به دلیل عدم ذخیره داده‌های شخصی کاربران روسیه‌ای در خاک روسیه مبلغ ۶ میلیون روبل جریمه کند.

خردادماه سال جاری هم دادگاهی در روسیه شرکت گوگل را به دلیل خودداری از حذف محتوای ممنوعه مبلغ ۴ میلیون روبل (معادل ۵۴۵۴۰ دلار) جریمه کرد. یک سخنگوی سازمان نظارت بر ارتباطات، اطلاعات، فناوری و رسانه‌های عمومی روسیه روز ۴ خردادماه در گفت‌وگو با ایتارتاس تصریح کرد گوگل از حذف محتوای ممنوعه در روسیه خودداری کرده و ۲۰ تا ۳۰ درصد از لینک‌های مرتبط با این مطالب را حذف نمی‌کند. (جزئیات بیشتر).

گوگل هم در اقدامی مقابل با مسدود کردن حساب‌های کاربری مرتبط با شخصیت‌ها و رسانه‌های حامی کرملین باعث خشم مقام‌های روسیه شده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه