ارسال به دیگران پرینت

در آستانه وقوع فاجعه انسانی در افغانستان قرار داریم

سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو نسبت به وقوع فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داد و آن را قابل پیشگیری دانست.

در آستانه وقوع فاجعه انسانی در افغانستان قرار داریم

 «بابر بلوچ» سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو نسبت به وقوع فاجعه انسانی دیگر در افغانستان هشدار داد و آن را قابل پیشگیری عنوان کرد.

بلوچ در ادامه ضمن اشاره به اینکه عدم دستیابی به صلح در افغانستان و توقف خشونت منجر به آوارگی بیشتر در درون این کشور و همچنین ایجاد بحران برای کشورهای همسایه می‌شود، بر لزوم حمایت از دولت و مردم افغانستان و همسایگانش تأکید کرد.

این در حالی است که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پس از به قدرت رسیدن در ژانویه ۲۰۲۱ اعلان کرد که نیروهای ارتش این کشور را تا ۳۱ اوت (۹ شهریور ماه) از افغانستان خارج می‌کند.

پیش‌تر با بدتر شدن اوضاع امنیتی در افغانستان سفارت فرانسه در کابل با صدور بیانیه‌ای از تمامی شهروندان فرانسوی حاضر در افغانستان خواست تا خاک این کشور را ترک کنند.

در بیانیه صادر شده از سوی سفارت فرانسه در کابل آمده است: در راستای بازگرداندن تمامی شهروندان فرانسه (از افغانستان)، دولت (فرانسه) یک پرواز ویژه برای صبح روز ۱۷ جولای در نظر گرفته که از کابل پرواز خواهد کرد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • عبدالله ارسالی در

      مرگ بر امریقا و سایر حامیان طالبان

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه