ارسال به دیگران پرینت

پاکستان برای از سرگیری مذاکرات «بین‌الافغانی» تلاش می‌کند

سفیر دائم پاکستان در سازمان ملل متحد اعلام کرد که اسلام آباد برای فراهم کردن زمینه مذاکرات بین گروه طالبان و دولت افغانستان تلاش می‌کند.

پاکستان برای از سرگیری مذاکرات «بین‌الافغانی» تلاش می‌کند

 منیر اکرم سفیر دائم پاکستان در سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران در شهر نیویورک آمریکا با اشاره به تداوم روند مذاکرات بین‌الافغانی گفت: این روند به دلیل ایجاد اختلافات در پی تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تعلیق شد. پاکستان به طور فعال برای ازسرگیری مذاکرات بین طالبان و دولت افغانستان تلاش می‌کند.

به گزارش رادیو پاکستان، سفیر دائم پاکستان در سازمان ملل متحد همچنین با اشاره به نقش این کشور در زمینه تسهیل آغاز مذاکرات مذکور، از تصمیم طالبان برای ارایه یک طرح صلح به دولت افغانستان ابراز خرسندی کرد و گفت که این امر می‌تواند موجب پیشرفت مذاکرات شود.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان نیز طی اظهاراتی در پنجم جولای تمامی کشورهای منطقه را به مسئولیت پذیری در قبال حفظ افغانستان از جنگ داخلی دعوت کرده بود.

ایندر حالیست که اجلاس گفتگوهای بین‌الافغانی عصر امروز چهارشنبه با حضور نمایندگانی از دولت افغانستان و هیئت‌های عالیرتبه سیاسی از جمله گروه طالبان در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایرانی برگزار شد.

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه