ارسال به دیگران پرینت

ابتکارعمل ایتالیا برای تشکیل کارگروه بین‌المللی مقابله با داعش در آفریقا

وزیر خارجه ایتالیا امروز، دوشنبه از ابتکارعمل کشورش برای تشکیل نیروی عملیاتی بین‌المللی برای مقابله با داعش در آفریقا خبر داد.

ابتکارعمل ایتالیا برای تشکیل کارگروه بین‌المللی مقابله با داعش در آفریقا

 لوئیجی دی مایو،‌ وزیر خارجه ایتالیا در کنفرانس خبری با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بعد از اجلاس وزیران خارجه ائتلاف جهانی ضد داعش در رم با هدف تمدید تلاش‌ها برای مقابله با افراط‌گراها گفت: آمریکا و کشورهای دیگر این ایده ایتالیا را تایید کردند.

او افزود: با حمایت آمریکا و بسیاری از شرکا پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای آفریقا جهت تعیین و توقف تهدیدات تروریستی مرتبط با داعش در قاره آفریقا را مطرح کردیم.

وزیر خارجه ایتالیا در حالی که هیچ جزئیاتی از این طرح ارائه نکرد، گفت: کشورهای آفریقایی که از ابتدا جزء ائتلاف مقابله با داعش نبودند یعنی بورکینافاساو، غنا، موزامبیک برای حضور در نشست امروز در رم دعوت شدند.

این نشست اولین نشست ائتلاف بعد از دو سال است.

بلینکن نیز از طرح ایتالیا استقبال کرد و نسبت به کاهش توجه ائتلاف نسبت به داعش هشدار داد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: اجازه دهید کاملا صریح بگویم ما با قدرت از ابتکارعمل ایتالیا حمایت می‌کنیم تا اطمینان یابیم ائتلاف بین‌الملی علیه داعش تجربیاتش را در آفریقا متمرکز کرده و در عین حال از نزدیک سوریه و عراق را هم زیر نظر دارد.

بلینکن افزود: با تمام دلایلی که ذکر کردیم تصمیم گرفتیم به آفریقا اهمیت بیشتری دهیم و به نظرم امروز شاهد اجماعی قوی از جانب شرکای ائتلاف برای عمل به آن بودیم.

وزیر خارجه آمریکا کشورها را به بازگرداندن 10 هزار جنگجوی داعشی فراخواند که در بازداشتگاه‌های نیروهای سوریه دموکراتیک موسوم به قسد به رهبری کردهای سوریه بازداشت هستند. او گفت، وضعیت قابل دفاع نیست.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه