ارسال به دیگران پرینت

واکنش آمریکا به حمله پهپادی ترکیه در خاک عراق

نماینده آمریکا در سازمان ملل به حمله پهپادی ترکیه به اردوگاه مخمور در شمال عراق واکنش نشان داد.

واکنش آمریکا به حمله پهپادی ترکیه در خاک عراق

«لیندا توماس گرین فیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل به حمله پهپادی ترکیه به اردوگاه پناهندگان در خاک عراق واکنش نشان داد و از این بابت ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: حمله به اردوگاه مخمور ناقض قوانین بین المللی و بشردوستانه است. گفته می شود در نتیجه حمله پهپادی ترکیه به این اردوگاه که در شمال عراق مستقر است؛ سه نفر کشته شده اند.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، امروز یکشنبه از تداوم حملات به عمق خاک عراق و محل تجمع عناصر «پ‌ک‌ک» خبر داد. وی در این باره گفت: اجازه نمی‌دهیم یک گروه خیانتکار از اردوگاه «مخمور» به عنوان مرکز عملیات تروریستی استفاده کند. ما تروریسم را ریشه کن می‌کنیم.

حملات هوایی ترکیه به خاک عراق تحت هر عنوانی که باشد؛ نقض حاکمیت یک کشور مستقل تلقی می شود و بغداد بارها درباره آن هشدار داده است.

این در حالی است که انتقاد آمریکا از اقدام ترکیه هم نه از باب احترام به تمامیت ارضی عراق بلکه بیشتر از بابت تنش هایی است که با ترکیه در باب موضوع کردها دارد.

ادعای گرین فیلد در حالی است که دو سال پیش، آمریکایی ها بدون آنکه قوانین بین المللی مبنی بر حق حاکمیت عراق را رعایت کنند؛ در اقدامی نامشروع، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و به شهادت رساندند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه