ارسال به دیگران پرینت

بالگرد نظامی ترکیه در شمال عراق سقوط کرد

منابع عراقی روز دوشنبه اعلام کردند که یک فروند بالگرد نظامی ارتش ترکیه از سوی پ.ک.ک در شمال این کشور هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

بالگرد نظامی ترکیه در شمال عراق سقوط کرد

این بالگرد در منطقه «هفتنین» استان «دهوک» در اقلیم کردستان با شلیک پ.ک.ک سقوط کرد.

بر اساس اعلام برخی منابع، همه سرنشینان این بالگرد کشته شدند.

ترکیه تا کنون هیچ واکنشی در رد یا تایید این خبر نشان نداده است.

ترکیه از اواخر خرداد گذشته، عملیات «پنجه ببر» را از زمین و هوا در شمال عراق علیه عناصر «حزب کارگران کردستان ترکیه» (پ. ک.ک) آغاز کرده است.

سه شنبه گذشته در حمله پهپادی ترکیه به یک خودرو حامل مرزبانان عراقی به منطقه «سیدکان» در شمال استان اربیل اقلیم کردستان عراق، چهار نظامی از جمله دو فرمانده ارشد این کشور کشته شدند.

وزارت امور خارجه عراق این حمله را نقض حاکمیت بغداد و اقدامی خصمانه و در تضاد با قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی سازمان‌دهنده روابط میان کشورها و همچنین بر خلاف اصل حسن همجواری قلمداد کرد، اصلی که باید دلیلی برای اهتمام و تمایل دو کشور به انجام فعالیت امنیتی مشترک در راستای منافع دو جانبه باشد.

وزارت خارجه عراق همچنین «فاتح ییلدیز» سفیر ترکیه در بغداد را چندین بار احضار و یادداشتهای اعتراضی دولت عراق را به وی تحویل داده است .

«برهم صالح» رئیس جمهوری عراق نیز در بیانیه‌ای حمله پهپادی ترکیه که به کشته شدن شماری از فرماندهان و مرزبانان این کشور انجامید را محکوم و تاکید کرد که برای حل و فصل مسائل موجود در مرزهای دو کشور گفت و گو و مذاکره بهترین راهکار است.

کشورهای مصر، عربستان، کویت، بحرین و امارات به همراه اتحادیه عرب این حمله را محکوم کردند و خواستار توقف عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق شدند.

وزارت امور خارجه فرانسه نیز پنجشنبه گذشته در بیانیه‌ای حملات ترکیه به خاک عراق را محکوم کرد و آن را اقدامی خطرناک توصیف کرد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه