ارسال به دیگران پرینت

آکار: عملیات در عراق لازم بوده است| به فعالیت‌ خود در مدیترانه شرقی ادامه می‌دهیم

وزیر دفاع ترکیه، در واکنش به انتقادهای عراق از حضور نظامی ترکیه در خاک عراق، تأکید کرد که ترکیه آن کاری را که برای خلاصی از چنگ تروریست‌ها لازم بوده انجام داده است.

آکار: عملیات در عراق لازم بوده است| به فعالیت‌ خود در مدیترانه شرقی ادامه می‌دهیم

«خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه، در واکنش به انتقادهای عراق از حضور نظامی ترکیه در خاک عراق، تأکید کرد که ترکیه آن کاری را که برای خلاصی از چنگ تروریست ها لازم بوده انجام داده است.

آکار در دیدار با سربازان ترکیه‌ای فعال در لیبی گفت که عملیات چنگال عقاب و صاعقه که در خاک عراق اجرا می‌شود آن کاری است که لازم بوده ترکیه برای خلاص شدن از چنگ تروریست‌ها انجام دهد.

او درباره پرونده سوریه گفت که ترکیه تلاش‌های بسیاری برای بازگشت وضعیت عادی در سوریه کرده و افزود که «تروریست‌ها می‌کوشند که آرامش و صلح را در سوریه برهم بزنند اما ما به آنها اجازه نمی‌دهیم».

وزیر دفاع ترکیه افزود که کشورش نه فقط به ۴ میلیون پناهنده سوریه‌ای در خاک ترکیه که به ۵ میلیون سوریه‌ای شمال سوریه هم رسیدگی و به آنها کمک می‌کند که زندگی عادی خود را از سر بگیرند و برای آنها خدماتی مانند بهداشت و آموزش و برق و آب آشامیدنی تأمین می‌کند.

روز گذشته وزارت امور خارجه عراق کاردار سفارت ترکیه در بغداد را در پی نقض حاکمیت عراق توسط ترکیه احضار کرد.

خلوصی آکار همچنین به همراه ژنرال یاشار گولر رئیس ستاد کل ارتش با سربازان مامور خدمت در لیبی دیدار کرد. 

آکار در این برنامه با حضور سرلشکر محمد الحداد رئیس ستاد کل لیبی، سرلشکر اسامه جویلی فرمانده منطقه غرب و سرلشکر عبدالباقی مروان فرمانده منطقه طرابلس  خطاب به پرسنل سخنانی ایراد کرد.

آکار با بیان اینکه لیبی متعلق به لیبیایی‌ها است و آنها طرفدار لیبی واحد هستند، سخنان خود را اینگونه ادامه داد: "حاکمیت و استقلال لیبی مهم است. وقتی ما به اینجا آمدیم، مشکلاتی وجود داشت. ما تمام تلاش خود را کردیم، تلاش‌هایمان به یک نقطه رسیده است. نتایج قابل توجهی در نقطه‌ای که به آن رسیده‌ایم به دست آمده است. ما دوست روزهای سخت هستیم، نه روز خوب. در اینجا، خواهران و برادران لیبیایی ما شانه به شانه ترکیه برای استقرار نیروهای مسلح و نوسازی و سازماندهی آنها فعالیت می‌کنند." 

آکار با بیان اینکه دولت وحدت ملی تحت نخست وزیری عبدالحمید دبیبه در لیبی ضروری است و باید از این دولت حمایت شود، اظهار داشت که آنها برای ادامه صلح در لیبی تا انتخابات دسامبر تلاش خواهند کرد.

آکار با اشاره به اینکه حضور ترکیه در لیبی از نظر دفاع از حقوق و منافع در مدیترانه شرقی نیز از اهمیت حیاتی برخوردار است، گفت: "ما در چارچوب توافقنامه مجوز دریایی با لیبی به فعالیت‌های خود در مدیترانه شرقی ادامه می‌دهیم. تلاش‌های یونان برای غلبه بر این توافقنامه بی‌فایده است. ما طرفدار حل مشکلات از طریق قوانین بین‌المللی، حسن همسایگی، گفت‌وگو و روش‌های صلح‌آمیز هستیم."

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه