ارسال به دیگران پرینت

دندانپزشک‌ها کمترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را داشته‌اند

بر اساس مطالعه انجمن دندانپزشکی آمریکا، از زمان شیوع همه گیری کرونا، دندانپزشک‌ها کمترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را داشته‌اند.

دندانپزشک‌ها کمترین میزان ابتلا به ویروس کرونا را داشته‌اند

با گذشت یک سال از ظهور کووید-۱۹ در جهان و بر اساس مطالعه‌ای که انجمن دندانپزشکی آمریکا در ماه ژوئن منتشر کرد، دندانپزشکان همچنان نسبت به سایر متخصصان بهداشت از قبیل پرستاران و پزشکان، ابتلای کمتری به ویروس کرونا داشته‌اند.

این مطالعه با عنوان «کووید-۲۰۱۹ در میان دندانپزشکان آمریکا» بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از ۹ ژوئن تا ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰ انجام شده است.

مارسلو آراوجو، مدیرعامل موسسه علوم و تحقیقات انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) گفت: ما خوشحالیم که می‌بینیم دندانپزشکان با وجود چندین جهش منطقه‌ای و ملی کووید-۱۹، میزان کم ماهانه بیماری را نشان داده‌اند.

دکتر آراوجو افزود: این مطالعه میزان بالایی از غربالگری بیماران قبل از انتصاب و اقدامات مناسب کنترل همه گیری را در طول دوره مطالعه نشان می‌دهد که حاکی از رعایت اصول بهداشتی بسیار سختگیرانه‌ای است که برای افزایش کنترل عفونت به محافظت از بیماران، تیم دندانپزشکی و خود آن‌ها کمک می‌کند.

علاوه بر دکتر آراوجو، سایر نویسندگان این گزارش شامل محققانی از موسسه علوم و تحقیقات ADA و موسسه سیاست‌های بهداشتی مستقر در شیکاگو نیز این نتایج را تایید کردند.

این مطالعه ادامه اولین گزارش مقیاس بزرگ میزان بروز کووید-۱۹ در بین دندانپزشکان در آمریکاست که در اکتبر سال ۲۰۲۰ منتشر شد. نتایج مطالعه حاضر و همچنین مطالعه قبلی نشان می‌دهد که شیوع و میزان بروز دندانپزشکان در مقایسه با کل جمعیت و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی همچنان بسیار کم است.

دکتر مارکو ووجیچیچ اقتصاددان و نایب رئیس موسسه سیاست گذاری سلامت ADA، گفت: این مطالعه این اطمینان را به وجود می‌آورد که کادر مراقبت از دندان با خیال راحت کار می‌کند. بر اساس داده‌ها بیش از ۹۰ ٪ بیماران مورد بررسی اعلام کرده‌اند که قبلا به دندانپزشک مراجعه کرده‌اند یا به زودی مراجعه خواهند کرد.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه