ارسال به دیگران پرینت

ویژگی های کرونای هندی چیست؟ | کرونای هندی چقدر ترسناک است؟

کروناویروس شناسایی شده در هند ترکیبی از دو جهش است که این ویروس را عفونی تر و آن را قادر ساخته تا بر آنتی بادی ها غلبه پیدا کند.

ویژگی های کرونای هندی چیست؟ | کرونای هندی چقدر ترسناک است؟
کروناویروس شناسایی شده در هند ترکیبی از دو جهش است که این ویروس را عفونی تر و آن را قادر ساخته تا بر آنتی بادی ها غلبه پیدا کند.
از زمان آغاز شیوع کروناویروس در جهان، علائم مختلفی از این بیماری، عوارض طولانی‌مدت آن و تاثیرات جهش‌های مختلف کووید-۱۹ گزارش شده است.

 تاکنون چندین سویه از کروناویروس در سراسر جهان شناسایی شده که کرونا با "جهش دوگانه" موج دوم شیوع بیماری در هند را به همراه داشته است. شدت علائم ناشی از این سویه کروناویروس نه تنها هشدار دهنده است بلکه افزایش سرایت پذیری آن نگران کننده است.

کروناویروس شناسایی شده در هند ترکیبی از دو جهش موسوم به E۴۸۴Q و L۴۵۲R است که این ویروس را عفونی تر و آن را قادر ساخته تا بر آنتی بادی ها غلبه پیدا کند. افزایش اخیر موارد ابتلا به کروناویروس در هند ناشی از ویروس با جهش دوگانه است که نه تنها افراد آسیب پذیر بلکه از افراد جوانتر نیز قربانی می گیرد. بنابراین می توان گفت سویه های جدیدتر بیشتر سلامت افراد تهدید می کند و در مقایسه با گونه اصلی ویروس کشنده تر است.

همچنین از آنجایی که کووید-۱۹ بیماری عفونی است، جهش های مختلف آن موجب مسری تر شدن بیماری می شود. افزایش موارد جدید ابتلا و پیامدهای ناشی از این بیماری نشان می دهد سویه های جدید که عامل موج دوم کروناویروس در هند هستند از قابلیت گسترش سریعتر از فردی به فرد دیگر برخودارند.

علاوه بر شایعترین علائم بیماری کووید-۱۹ مانند تب، سرفه، خستگی و از دست دادن حس بویایی و چشایی بسیاری از بیماران آلوده به کروناویروس در هند با عوارض شدید تنفسی مانند تنگی نفس، درد قفسه سینه و دشواری در تنفس که همه از نشانه های کمبود اکسیژن است، مواجه هستند. افزایش تقاضا برای دریافت مخزن اکسیژن در هند نشانه وضعیت فاجعه بار بیماران در این کشور است.

به گزارش timesofindia، همچنین علاوه بر ویروس با جهش دوگانه، سویه از کروناویروس با جهش سه گانه در بخشهایی از مهاراشترا، دهلی، بنگال غربی شناسایی شده است. این سویه جدید موسوم به B.۱.۶۱۸ از ترکیب سه گونه مختلف کووید ایجاد شده که نسبت به جهش های قبلی کشنده تر است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه