ارسال به دیگران پرینت

پسکوف اظهارات پوتین درباره "خرد کردن دندان‌های" متجاوزان را توضیح داد

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه اظهار کرد: روسیه خواهان دوستی با تمام کشورهاست. اما مسلما این دوستی باید صادقانه باشد نه یک دستور یا دیکته کردن، یا فریب دادن و معیارهای دوگانه.

پسکوف اظهارات پوتین درباره "خرد کردن دندان‌های" متجاوزان را توضیح داد

 به نقل از آر تی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مبنی بر این‌که مسکو "دندان‌های هر قدرتی که برای تصرف بخشی از خاک روسیه اقدام کند، خرد می‌کند" گفت: ما می‌خواهیم با همه صادق باشیم اما این دوستی باید صادقانه باشد، نه اینکه دستور، دیکته کردن، فریب و معیارهای دوگانه مطرح باشد. ما راه و روش دوستی را خوب بلدیم.

پسکوف در عین حال تاکید کرد: روسیه به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد تعدی کند یا حقش را مطالبه کند.

سخنگوی کرملین اظهار کرد: ما قدرت و توان کافی داریم که اجازه ندهیم کسی چنین کاری بکند.

پیشتر رئیس جمهوری روسیه در اظهاراتی در یک نشست مجازی با مقام‌های ارشد کشورش که از تلویزیون پخش شد به آنچه اظهارات طرف‌های خارجی در زیر سوال بردن کنترل روسیه بر منطقه سیبری که غنی از منابع انرژی است، استناد کرد.

در روسیه گزارشی در خصوص طرح یک اظهارنظر مشابه در این مورد از سوی مادلین آلبرایت، وزیر خارجه اسبق آمریکا مطرح شده هر چند که او طرح چنین اظهار نظری را تکذیب کرده است.

پوتین اظهار کرد: برخی جرات کرده و علنا می‌گویند این ناعادلانه است که روسیه صاحب ثروت منطقه‌ای همچون سیبری باشد. تنها یک کشور صاحب آن است.

پوتین با در پیش گرفتن لحنی مبارزه طلبانه که حامیانش در میان نیروهای امنیتی و مسلح را مخاطب قرار داد گفت، مسکو به هر طرف متجاوزی پاسخی صریح و نیرومند خواهد داد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه