ارسال به دیگران پرینت

روزگار نسبتا خوش تیم‌های کرمانی در سال ۹۹

دو تیم مس رفسجان و گل‌گهر سیرجان در سال ۹۹ روزهای نسبتا خوشی را سپری کردند و توانستند به دستاوردهای خوبی برسند.

روزگار نسبتا خوش تیم‌های کرمانی در سال ۹۹

 سال ۹۹ برای فوتبال کرمان، سال خوبی بود و تیم‌های کرمانی موفق شدند دستاوردهای خوبی کسب کنند. از مس رفسنجان که با قهرمانی لیگ دسته یک موفق شد به رقابت‌های لیگ برتر صعود کند تا گل‌گهر سیرجان که توانست شرایط بهتری در لیگ برتر کسب کند و با یک تیم مناسب عملکرد بهتری از خود بر جای بگذارد.

* آغاز و پایان خوش مس رفسنجان

مس رفسنجان در ابتدای سال ۹۹، نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ دسته یک را در پیش داشت و به علت شیوع ویروس کرونا، بازی‌های لیگ یک متوقف شده بود اما شاگردان محمد ربیعی همچنان صدرنشین رقابت‌های لیگ دسته یک بودند و در ادامه مس رفسنجان با شروع دوباره لیگ توانستند صدرنشینی خود را حفظ کنند و در نهایت با ۶۷ امتیاز و با فاصله ۴ امتیاز از تیم دوم، قهرمان لیگ شوند و به لیگ برتر صعود کنند.

محمد ربیعی با توجه اینکه مس رفسنجان را قهرمان لیگ یک کرد، در سمت خود ابقا شد اما شرایط در رقابت‌های لیگ برتر برای مس رفسنجان مقداری متفاوت بود. مس برای رقابت‌های لیگ برتر آن طور که برای یک تیم لیگ برتر انتظار می‌رفت، عمل نکرد و در ابتدای کار نتایج خوبی کسب نکرد. شاگردان محمد ربیعی در ۵ بازی اول لیگ ۳ شکست و ۲ تساوی را تجربه کردند.

اولین پیروزی مس رفسنجان در هفته ششم رقم خورد و این تیم موفق شد با دو گل نفت مسجد سلیمان را شکست داد. ادامه کار برای شاگردان محمد ربیعی نیز امیدوارانه‌تر جلو رفت و این تیم‌ با نتایج بهتری که توانست کسب کند، موفق شد با ۲۴ امتیاز در پایان سال ۹۹ در جایگاه هشتم جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار بگیرد.

با شرایط بهتری که مس رفسنجان و شاگردان محمد ربیعی کسب کردند، این تیم به سال ۱۴۰۰ امیدوارتر خواهد بود. البته باشگاه نیز بر این باور است که باید در فصل اول حضور خود در لیگ برتر، باید برای بقا در این رقابت‌ها بجنگند اما باید دید چه اتفاقاتی برای این تیم در سال آینده رخ خواهد داد.

* گل‌گهر سیرجان؛ شروع طوفانی، پایان معمولی

گل‌گهر سیرجان در سال ۹۹، تیمی بود که سال اول خود را در رقابت‌های لیگ برتر سپری می‌کرد. این تیم با هدایت مجید جلالی سال ۹۹ را آغاز کرده بود و در پایان رقابت‌های فصل ۹۹-۹۸ لیگ برتر با ۳۳ امتیاز در جایگاه دهم جدول ایستادند.

اما گل‌گهر برای فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر، اتفاقات جدیدی را رقم زد. این باشگاه در ابتدا دست به تغییر بزرگی زد و امیر قلعه‌نویی را به سیرجان آورد تا هدایت گل‌گهر را بر عهده داشته باشد. همین اتفاق باعث شد تا تیم گل‌گهر شرایطی کاملا متفاوت نسبت به فصل گذشته به دست بیاورد و شرایط بسیار بهتری برای این تیم رقم بخورد.

گل‌گهر با وجود امیر قلعه‌نویی بازیکنان بسیار خوبی را به خدمت گرفت. در این فصل از مسابقات، آرمین سهرابیان، علی‌اصغر آشوری، علیرضا آرتا، سعید صادقی و علیرضا حقیقی بازیکنانی بودند که با نظر امیرقلعه‌نویی به جمع این تیم اضافه شدند و مهره‌هایی همچون گادوین منشا در تیم ماندند تا اسکلت تیم حفظ شده باشد.

ساختار گل‌گهر و کادر فنی این تیم باعث شد این تیم سیرجانی در شش هفته اول عملکرد کاملا قابل قبولی از خود برجای بگذارد و در هفته‌های نخستین لیگ، صدر جدول را از آن خود کند.

در ادامه شرایط برای گل‌گهر مقداری سینوسی شد تا این تیم به مراتب از صدر جدول فاصله بگیرد و نتواند موفقیت اول فصل برای خود حفظ کند. البته این تیم درگیر حواشی مختلفی نیز شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تغییر هیات مدیره گل‌گهر پس از شکست سنگین مقابل پرسپولیس و محرومیت انضباطی گادوین منشا به علت حرکت غیراخلاقی اشاره کرد.

مجموع این اتفاقات باعث شد تا گل‌گهر سیرجان در پایان سال ۹۹ با ۲۳ امتیاز در رده دهم جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار بگیرد. با شرایطی که گل گهر تا اینجای کار تجربه کرده است، به نظر می‌رسد شاگردان امیر قلعه‌نویی برای سال ۱۴۰۰ برنامه تنظیم‌ شده‌تری خواهد داشت و باید دید این تیم سیرجانی در سال آینده چه عملکرد برجای خواهد گذاشت.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه