ارسال به دیگران پرینت

منابع دولتی سینما به سمت «پخش» هدایت شود| بیمه فیلم‌ها و سالن‌ها

امیرحسین علم الهدی معتقد است دولت باید برای باز ماندن سینماها در شرایط کرونایی منابع مالی‌اش را به‌جای «تولید» به سمت فرآیند «پخش فیلم‌ها» هدایت کند.

منابع دولتی سینما به سمت «پخش» هدایت شود| بیمه فیلم‌ها و سالن‌ها

امیرحسین علم الهدی عضو شورای سیاستگذاری و هیات مدیره موسسه «هنر و تجربه» درباره شرایط سینمای ایران در سال جدید گفت: اصلی‌ترین آرزوی ما برای سال ۱۴۰۰ این است که کرونا به‌طور کامل از بین برود، مردم به زندگی عادی خودشان بازگردند، ایران بتواند نفسی بکشد و بعد از آن امیدوارم با اتخاذ سیاست‌های اقتصادی درست‌، برای دوران پس از کرونا، ایران به سمت کمال برود.

وی تاکید کرد: البته با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری در پیش است به نظر می‌رسد که همه چیز در سال ۱۴۰۰ متوجه انتخابات باشد و نمی‌توان انتظار برنامه‌ریزی دقیقی را از مدیران در حوزه‌های مختلف داشت، اما امیدواری اصلی ما همچنان این است که کرونا از بین برود.

این مدیر سینمایی ادامه داد: اگر در سال جاری همچنان کرونا ادامه داشته باشد، همین سیاست حداقلی حمایت از سینما که در حال حاضر دنبال می‌شود باید ادامه داشته باشد.

وی ادامه بیان کرد: اما این را تاکید می‌کنم تا زمانی که مساله کرونا وجود دارد نمی‌توان هیچ‌گونه سیاست تشویقی برای آوردن مردم به سینماها اجرا کرد.

عضو شورای سیاستگذاری و هیات مدیره موسسه «هنر و تجربه» توضیح داد: اگر دولت برای برگشت سرمایه سینماداران و مالکان فیلم‌ها تضمین دهد ممکن است چرخ سینما بچرخد، مساله این است که اگر فیلمی با هزینه ۵ یا ۶ میلیاردی تولید شده باشد، مالکان فیلم تمایلی به اکران آن در شرایطی که مخاطب حاضر به حضور در سینماها نیست، ندارند.

علم الهدی در پایان گفت: اگر قرار است سینما باز بماند، دولت باید منابع مالی خود را به بخش نمایش هدایت کند و فیلم‌ها و سالن‌های سینما را بیمه کند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه