ارسال به دیگران پرینت

فرصت کمی برای اصلاح حماقت‌های ترامپ وجود دارد.

مقام سابق کاخ سفید تاکید کرد: زمان به سرعت در حال گذر است و زمان کمی برای اصلاح حماقت‌های ترامپ برای بایدن باقی مانده است.

فرصت کمی برای اصلاح حماقت‌های ترامپ وجود دارد.

فرانک هیپل (Frank N von hippel) دستیار پیشین امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید (۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵) و استاد روابط بین‌الملل دانشگاه پرینستون است. وی به صورت تخصصی در حوزه سلاح هسته‌ای و پیمان منع اشاعه هسته‌ای و جنگ تحقیق و بررسی کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد افزایش تنش‌ها در منطقه بیان کرده است:

فرصت کمی برای اصلاح حماقت‌های ترامپ وجود دارد

فرانک هیپل در ابتدا در مورد وعده‌های بایدن برای بازگشت به برجام گفت: من خودم ناامید شده‌ام و به مردم گفته‌ام که ​​فرصت کوتاهی برای ورق زدن برگه‌های حماقت‌های دولت ترامپ و شروع یک رابطه سازنده‌تر با ایران وجود دارد.

کنگره آمریکا در موضوع ایران تقسیم شده است

وی در ادامه افزود: کنگره ایالات متحده در رابطه با ایران تقسیم شده است. به نظر می‌رسد بین هر نماینده دموکرات و جمهوری‌خواه در هر زمینه‌ای از سیاست‌ها یک اختلاف عمیق وجود دارد، اما در مورد ایران دیده‌ام که برخی از دموکرات‌های اصلی کنگره نیز مدت‌ها منتقد برجام بوده‌اند. این شامل یکی از سناتورهای ایالت من در نیوجرسی، رابرت منندز است که اکنون رئیس کمیته روابط خارجی سنا است. منتقدان معتقدند که پیوستن به برجام کافی نیست و تاریخ بند غروب خورشید باید به تعویق بیفتد و سایر مسائل مانند سوریه و حزب الله باید مورد بررسی قرار گیرد.

بایدن می‌داند ورود به برجام قبل از انتخابات ایران ممکن نیست

دولت ترامپ شفاف‌تر بود زیرا رویکرد بسیار ساده و کودکانه‌ای داشت

دستیار پیشین امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید خاطرنشان کرد: رئیس جمهور بایدن فعلا به دنبال در اولویت قرار دادن موضوعات داخلی است که دموکرات‌ها در آن وحدت بیشتری دارند. من همچنین فکر می‌کنم که او درک کرده که دستیابی به توافق بهتر با ایران برای پیوستن به برجام ممکن است در کوتاه مدت - مطمئنا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ایران در ژوئن - غیرممکن باشد. و احتمالاً اگر یک فرد تندرو به عنوان رئیس‌جمهور ایران انتخاب شود، روابط پس از انتخابات حتی دشوارتر خواهد شد. اما این فقط حدس و گمان است. من اطلاعات کافی برای درک تفکر دولت ندارم به نظر من دولت ترامپ شفاف‌تر بود زیرا رویکرد بسیار ساده و کودکانه‌ای داشت.

ایالت متحده باید اولین قدم برای بازگشت به برجام را بردارد

این استاد دانشگاه در مورد بازگشت ایران و آمریکا به برجام گفت: روند ورود به برجام ممکن است از هر دو طرف به مراحل مختلفی تقسیم شود، اما من موافقم که ایالات متحده باید اولین قدم را بردارد. به عنوان مثال، با رفع ممنوعیت آمریکا در مورد پرداخت وام صندوق بین‌المللی پول به ایران یا پرداخت‌های کره جنوبی و ژاپن برای نفت ایران می‌تواند به این روند کمک کند اکنون در زمان همه‌گیری بهترین کار کاهش تحریم‌ها است.

وی هم چنین اظهار کرد: من هیچ پیش‌بینی در مورد روابط ایران و آمریکا در دوران بایدن ندارم، فقط دعا می کنم که روابط ایران و ایالات متحده به یک چرخه بد دیگر وارد نشود.

منبع : ایلنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه