ارسال به دیگران پرینت

نوروز برایم همیشه عزیز است| دلایل موفقیت چند ساله با پرسپولیس

سرمربی تیم ملی فوتبال عمان با اشاره به دوران طلایی حضورش در فوتبال ایران گفت: رسوم نوروز را همیشه دوست داشته و دارم. ایرانی ها هنوز هم من را دوست دارند و افتخار می کنم در ایران حضور داشتم.

نوروز برایم همیشه عزیز است| دلایل موفقیت چند ساله با پرسپولیس

جامعه ایران در روزهای نوروز همواره میزبان مسافران کشورهای دیگر بوده است تا مردمان سایر کشورها با آداب و فرهنگ ایرانی بیش از پیش آشنا شوند.

سنت‌های جذاب سال نو شمسی باعث حضور گرم توریست‌های خارجی به ایران می‌شود که اکثر آنها خاطرات شیرین حضور در ایران را مرور می‌کنند. همچنین خارجی‌های شاغل در ایران نیز در کنار نقش ویژه ای که در حوزه فعالیت خود داشته‌اند از حضور در ایران همواره احساس رضایت کرده‌اند.

بدون شک برانکو ایوانکوویچ یکی از تاثیرگذارترین خارجی‌هایی است که در حوزه فوتبال ایران توانسته است سال‌ها حضور داشته و موفقیت‌های ملی و باشگاهی زیادی را برای کشورمان رقم بزند.

او که هم اکنون در تیم ملی فوتبال عمان به عنوان سرمربی فعالیت می‌کند همچنان از روزهای خوش زندگی در ایران به نیکی یاد می‌کند.

برانکو ایوانکوویچ در گفتگو با خبرنگار مهر، فارغ از فضای فوتبال درباره روزهای شیرین حضورش در ایران صحبت کرد و از نوروز به عنوان یکی از شکوهمندترین جشنواره‌های تاریخی که انسان‌ها رقم زده‌اند یاد کرد:

همه چیز در ایران جذاب است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ درباره روزهای ابتدایی حضورش در ایران گفت: همه چیز از همان ابتدا عالی بود. وقتی شما وطن خود را ترک می‌کنید یعنی به جایی از تاریخ سفر می‌کنید تا با فرهنگ و تمدن آنجا آشنا شوید. ایران هم یکی از مهم‌ترین کشورهای جهان است که دارای تمدن بوده و همیشه از حضور در آن خوشحال بوده‌ام و همه چیز برایم جذابیت داشت. افتخار می‌کنم در ایران حضور داشتم.

یک مربی حرفه‌ای همیشه چمدان آماده دارد

برانکو در خصوص اقامت در ایران افزود: وقتی شغل مربیگری را انتخاب می‌کنید باید بدانید کمترین افرادی که خواهید دید خانواده تان است. آنها همیشه خود را فدای شما می‌کنند تا در مسیر حرفه‌ای مربیگری قدم بردارید. یک مربی همیشه کوله پشتی و چمدان خود را بسته است و آماده هر عزیمتی است. البته حضورم در ایران همیشه برایم متفاوت با هر جای دیگری بوده است. چمدان‌هایم را باز کردم اما خیلی سخت و دیر توانستم آنها را جمع کنم و بروم.

ایران همیشه وطن دوم می‌ماند

او که با پرسپولیس به سه قهرمانی متوالی در لیگ برتر رسید، تصریح کرد: ایران برای من همیشه وطن دوم است. با تمام وجودم خوشحالم که توانستم برای مردمی کار کنم که قدردان و مهربان هستند. ایرانی‌ها همیشه برایم احترام قائل بودند. آنها از من انتظار داشتند همیشه تیم را قهرمان کنم و این اتفاق هم رخ می‌داد.

دلایل موفقیت در پرسپولیس

برانکو راجع به دلایل موفقیت خود در رأس کادر فنی پرسپولیس تاکید کرد: همیشه گفته‌ام اگر در پرسپولیس موفق شدیم به خاطر از خود گذشتگی تمام ارکان بود. بازیکنان فوق العاده ای داشتم و آنها از خود گذشتگی‌های زیادی می‌کردند. هواداران فوق العاده ای داشتیم که هرگز ما را تنها نگذاشتند. ماه‌های اول حضورم در پرسپولیس سخت بود اما هرگز حمایت هواداران از مجموعه کاسته نشد. بازیکنانم مثل همیشه بهترین بودند و آنها در زمین مسابقه تمام تمرکز خود را برای بردن می‌گذاشتند. سعی کردیم آرامش به تیم بدهیم و به بازیکنان در سخت‌ترین روزهای محرومیت از حضور در نقل و انتقالات یاد بدهیم که هیچ اسمی بزرگ‌تر از پرسپولیس نیست. همین تفکر باعث شد تا آنها برای یک هدف تلاش کنند.

تمرکزم روی تیم ملی عمان است

برانکو درباره روزهای فعلی خود نیز در پایان صحبت کرد و گفت: خاطره‌ها همیشه برایم جالب هستند اما حالا نگاهم به آینده است. می‌خواهم با تیم ملی عمان کار بزرگی کنم و بتوانیم تمام تلاش خود را برای صعود به جام جهانی قطر به کار گیریم. اکنون تمام تمرکز من در فوتبال روی عمان است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه