ارسال به دیگران پرینت

زوایای مختلف شکایت النصر از پرسپولیس| سعودی‌ها چقدر شانس دارند؟

با بررسی زوایایی مختلف شکایت باشگاه النصر از پرسپولیس ایران و با توجه به واقعیت های موجود به نظر میرسد که سعودی ها شانس زیادی برای برنده شدن در این مناقشه نداشته باشند.

زوایای مختلف شکایت النصر از پرسپولیس| سعودی‌ها چقدر شانس دارند؟

بعد از برتری پرسپولیس برابر النصر عربستان و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه عربستانی از باشگاه ایرانی با ادعای استفاده از بازیکن غیرقانونی شکایت کرده است. النصر مدعی است که پرسپولیس از نقل و انتقالات محروم بوده و نمی‌توانسته قرارداد بازیکنان جدیدش را به ثبت برساند.

به گفته بسیاری از کارشناسان شکایت النصر در نهایت به جایی نخواهد رسید. همچنین اینکه گفته می‌شود محرومیت از نقل‌انتقالات از طریق سیستم TMS مشخص می‌شود حرف درستی نیست و زمانی در این سیستم متوجه محرومیت می‌شوید که بازیکن خارجی جذب کنید و بخواهید برایش ITC درخواست کنید چرا که جذب و ثبت قرارداد بازیکنان داخلی نیاز به ثبت در سیستم TMS ندارند.

نکنه بسیار مهم دیگر ماجرا اینجاست که همه فدراسیون‌ها موظف هستند از قبل تاریخ نقل‌انتقالات خود را به فیفا اعلام کنند تا فیفا آن را در سیستم TMS اعمال کند. بر اساس اطلاع خبرنگار ایسنا فدراسیون فوتبال ایران هم که معمولا هر سال تاریخ نقل و انتقالات خود را به فیفا اعلام می‌کرده، امسال اینکار را نکرده است و فدراسیون خودش بدون اطلاع فیفا یک بازه زمانی برای نقل‌انتقالات را مشخص کرده است.

درحال حاضر آخرین بازه نقل‌انتقالات ایران در سیستم TMS برای بازه نقل‌انتقالات نیم فصل گذشته است.

درباره این موضوع و ارتباط آن با ثبت قانونی قرارداد بازیکنان پرسپولیس هم ممکن است در نهایت فیفا از فدراسیون فوتبال ایران بپرسد چرا تاریخ نقل‌انتقالات را رسما اعلام نکرده اید که فدراسیون به آن پاسخ خواهد داد و بعد سوال خواهد شد که تاریخ نقل‌انتقالات فوتبال ایران از چه زمانی بوده، که فدراسیون فوتبال ایران هم طبق اعلام سابق ۶ شهریور را اعلام خواهد کرد و فیفا هم متوجه خواهد شد که تا ٢١ شهریور که آخرین فرصت پرداخت مطالبات برانکو بوده، بازیکنان جدید جذب شده‌اند و بر این اساس مشکلی برای پرسپولیس پیش نخواهد آمد. 

البته ممکن است که فیفا بپرسد، شما می‌دانستید که نمی‌خواهید مطالبات برانکو را بپردازید بنابراین قراردادها را سریع ثبت کرده اید تا چند ماه دیگر زمان بخرید. شاید این موضوع هم وجود داشته باشد اما ایراد قانونی ندارد.

البته در آخرین نامه فیفا هم نوشته شده که اگر تا تاریخ مشخص شده یعنی ٢١ شهریور مطالبات پرداخت نشود، از دوره نقل‌انتقالات بعدی محرومیت اعمال می‌شود. یعنی از نیم فصل بعد پرسپولیس محروم است بنابراین بازیکنان جدیدش قانونی به ثبت رسیده‌اند و شکایت النصر بلااثر خواهد بود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه