ارسال به دیگران پرینت

برانکو به پرسپولیس باز می گردد؟| بدهی مالیاتی برانکو ۱۰ میلیارد تومان

این که برانکو باشگاه را برای پرداخت مالیاتش تحت فشار گذاشته، یک پیام روشن دارد؛ تسهیل شرایط بازگشت به بازار کار ایران! مربی کروات می‌داند که قانون منع جذب مربی خارجی در فوتبال ایران پایدار نیست و مثل سایر قوانین انحصاری به‌زودی حذف خواهد شد.

برانکو به پرسپولیس باز می گردد؟| بدهی مالیاتی برانکو ۱۰ میلیارد تومان

خبر جدیدی که مدیر ورزشی باشگاه پرسپولیس یعنی ابراهیم شکوری داده، این است که نامه‌ای از سوی برانکو و دستیارانش به دست سرخ‌ها رسیده که در آن گروه مربیان کروات خواهان تسویه بدهی مالیاتی‌شان در ایران شده‌اند. این یک خبر عجیب است که تا به حال مشابهش را نشنیده بودیم؛ رفتاری تازه که حتما معنایی تازه دارد. صریح‌ترین پیامش هم شاید این باشد که برانکو از الان به فکر حذف موانعش در مسیر بازگشت به بازار کار ایران است.

این که برانکو باشگاه را برای پرداخت مالیاتش تحت فشار گذاشته، یک پیام روشن دارد؛ تسهیل شرایط بازگشت به بازار کار ایران! مربی کروات می‌داند که قانون منع جذب مربی خارجی در فوتبال ایران پایدار نیست و مثل سایر قوانین انحصاری به‌زودی حذف خواهد شد. از سوی دیگر درک می‌کند که برای مشتری بعدی‌اش دشوار است علاوه بر رقم دستمزد، پرداخت چندین میلیارد تومان بدهی مالیاتی معوقه او را تقبل کند. پس تا تنور داغ است برانکو پرسپولیسی‌ها را وامی‌دارد بدهی مالیاتی‌اش را «صفر» کنند، وگرنه چماق فیفا بار دیگر روی سر سرخ‌ها باز خواهد گشت. به راستی آیا زمان آن نرسیده که مثل همه جای دنیا پرداخت مالیات را بر عهده خود بازیکنان و مربیان بگذاریم و ضمن حفظ شأن سیستم اقتصادی کشورمان، از این قبیل مشکلات هم رهایی بیابیم؟ واقعا کی وقت اصلاح این ضعف‌هاست؟»

گفته می‌شود بدهی مالیاتی قبلی برانکو که سال ۹۴ توسط یکی از نزدیکان متمول باشگاه پرداخت شد، حدود ۵۰۰ میلیون تومان بوده است. به هر حال تا این پول را ندادند برانکو به ایران برنگشت و به همین دلیل هم اولین قراردادش با سرخپوشان را در ترکیه بست. حتی فصل گذشته افشین قطبی هم درست با همین شرایط سرمربی فولاد خوزستان شد و مدیران این باشگاه ابتدا بدهی مالیاتی به جا مانده از دوران حضور او در پرسپولیس را پرداختند.

در یک سیکل معیوب، همیشه مربیان خارجی از ایران می‌رفتند؛ بدون آن که مالیات‌شان پرداخت شود. معمولا باشگاه یا فدراسیون پرداخت مالیات را می‌پذیرفت، اما بعد از جدایی طرف آن را نمی‌پرداخت. دست اداره مالیات هم به جایی بند نبود؛ مگر این که مربی مورد نظر بار دیگر در ایران مشتری پیدا کند. در چنین شرایطی مشتری جدید باید بدهی مالیاتی قبلی را صاف می‌کرد تا مربی در صورت حضور در ایران ممنوع‌الخروج نشود. این قصه تا به حال چندین بار تکرار شده است. در مورد همین آقای برانکو، مالیات همکاری او با تیم ملی تا سال ۲۰۰۶ بر عهده فدراسیون فوتبال بود و هرگز پرداخت نشد تا این که باشگاه پرسپولیس هشت سال بعد برای به خدمت گرفتن این مربی کروات ناچار شد بدهی او را به سیستم مالیاتی کشور بپردازد.

همین حالا نه‌تن‌ها برانکو، بلکه گابریل کالدرون، کارلوس کی‌روش، افشین قطبی و سایر مربیانی که در مقطعی در ایران کار کرده‌اند هم بدهی مالیاتی دارند، اما اکنون در اقدامی بی‌سابقه مربی کروات خواهان تسویه این رقم و دریافت رسید مربوط به آن شده است. از آنجا که پرداخت مالیات برانکو از سوی باشگاه در قرارداد رسمی به صراحت ذکر شده است، ایوانکوویچ خیلی آسان می‌تواند شکایتی جدید از این بابت را در فیفا پیگیری کند. فعلا اخطار اول آمده و البته این بار با توجه به تورم و افزایش دستمزد ایوانکوویچ، تخمین زده می‌شود که بدهی مالیاتی او به ۱۰ میلیارد تومان هم برسد.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه